مسئولیت معلمان تربیت نسلی فرهیخته و بصیر است
کد خبر: 4110462
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

مسئولیت معلمان تربیت نسلی فرهیخته و بصیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئولیت معلمان تربیت نسلی فرهیخته و بصیر است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 7 دی‌ماه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مربیان آینده و تربیت‌کنندگان نسل آینده هستند اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان غیر از دانشگاه‌های دیگر است زیرا اگر در دانشگاه‌های دیگر علم‌آموزی و روشن نگه داشتن چراغ علم مطرح است، در دانشگاه فرهنگیان اصل نوردهندگی و چراغ علم تربیت می‌شود.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آینده قرار است همچون شمع بسوزند و دانش آموزان این کشور را تربیت کنند، بر قلب‌ها بتابند و دید و افق آنها را روشن کنند تا نسل آینده بصیرت الهی داشته باشد.

امام جمعه یزد معلمی را شغلی مهم و پر مسئولیت دانست و عنوان کرد: معلم باید گفتار و رفتاری داشته باشد که اصل تربیت را بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی هدف قرار دهد و تربیت و تعلیم انسان‌ها را به درستی انجام دهد زیرا معلم جای هیچ گونه خطایی در مسئله تربیت ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: حکومت‌های دنیا اغلب بر اساس اهداف مادی و دنیوی پایه‌گذاری شده است و کمتر سراغ هدف زندگی می‌روند و بیشتر سبک زندگی را مدنظر خود قرار دادند.

ناصری با اشاره به اینکه هدف زندگی، تعیین کننده سبک زندگی است تصریح کرد: اسلام و نظام اسلامی دید متفاوتی به سبک حکومتی خود دارد به گونه‌ای که ابتدا در مورد هدف زندگی و اهمیت آن صحبت می‌شود و سپس در مورد تعیین سبک زندگی با توجه به هدف زندگی نکاتی ارائه می‌دهد. سلطه غربی‌ها بر کشورهای اسلامی و گرفتن تفکر از آنها از جمله دلایلی است که باعث شد کشورهای غربی از کشورهای اسلامی پیشی بگیرند.

امام جمعه یزد به اهمیت خدامحوری اشاره کرد و گفت: تدین و خداجویی از دیگر مواردی است که باید به آن بسیار توجه کرد زیرا اگر عشق به خدا در دل دانش آموزان وجود داشته باشد، باعث می‌شود که پناه و الگو اصلی خود را پیدا کنند و به سراغ الگوهای بی‌ارزش غربی نروند.

وی افزود: قرآن همواره در مورد تفکر و اندیشه کردن صحبت کرده و تفکر را عامل پیشرفت جوامع بشری دانسته است، به همین دلیل غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار بردند تا جایگاه تفکر را پایین بیاورند. اکثر بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند زیرا در تمام موارد نگاهی روبنایی داشتند و نگاه ساختاری و ایجاد کننده در آنها تضعیف شده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تعقل باعث شناخت دوست و دشمن و تفکیک خوبی از بدی می‌شود اظهار کرد: برای شناخت خوبی از بدی، دوست از دشمن و خیر از شر باید تعقل کرد و نباید اجازه دهیم تا دشمن با گرفتن تعقل از دانش آموزان کشور، به اهداف شوم خود برسند.

وی گفت: بعد مادی و حیوانی انسان است که بسیار مورد توجه غربی‌ها قرار گرفته درحالی که بعد معنوی انسان برای تحقق حس کمال طلبی و رسیدن به خدا است و باید به این بعد از انسان توجه ویژه شود. مسئولیت شما معلمان تربیت انسان، غم‌خواه امت و مردم و تربیت نسلی فرهیخته و بصیر است و برای تحقق این مهم باید تمام تلاش خود را به کار گیرید.

انتهای پیام
captcha