رقابت سه روزه ۱۳ تیم در مسابقات مناظره دانشجویان سمنان
کد خبر: 4110479
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

رقابت سه روزه ۱۳ تیم در مسابقات مناظره دانشجویان سمنان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان از برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان خبر داد.

رقابت سه روزه 13 تیم در مسابقات مناظره دانشجویان سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدعلی شاهمیری، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، 7 دی‌ماه در حاشیه برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان گفت: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان از هفتم دی‌ماه با حضور 13 تیم و به مدت سه روز به میزبانی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 13 تیم از دانشگاه‌های فرهنگیان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه آزاد سمنان، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان، مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند و مرکز علمی کاربردی روستا به رقابت می‌پردازند.

دبیراجرایی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان متذکر شد: در این مسابقات 5 تیم از دانشگاه فرهنگیان سمنان، 3 تیم از مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند، 2 تیم از مرکز علمی کاربردی روستا و دانشگاه های آزاد سمنان، علوم پزشکی سمنان و جهاددانشگاهی سمنان نیز هر کدام با یک تیم حضور دارند.

شاهمیری با بیان اینکه این مسابقات هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، متذکر شد: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مناظره و گفت‌وگو برای ارایه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مساله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است یادآور شد: دانشجویان، قشر آینده ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند و با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: این مسابقات به مدت سه روز بصورت حضوری در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی برگزار و در روز سوم و مسابقه فینال، تیم برتر جواز حضور در مسابقات منطقه‌ای یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران را کسب خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha