کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» در مریوان برگزار شد
کد خبر: 4110492
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» در مریوان برگزار شد

کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» ویژه فعالان قرآنی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در مریوان برگزار شد.

کارگاه آموزشی جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از کردستان، احمد کریمی، یکی از اساتید حوزه جهاد تبیین در کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» ویژه فعالان قرآنی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که امروز، هشتم دی‌ماه در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین حقایق عالم، وجود خود انسان، ظرفیت‌های انسان و تعیین مسیر حرکت انسان آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نام‌های قرآن کریم «بیان» است بیان است: خداوند متعال در آیه 138 سوره آل عمران در این باره می‌فرماید: «هَٰذَا بَيَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ؛ این [قرآن] برای مردم، بیانگر [حوادث و واقعیات] و برای پرهیزکاران، سراسر هدایت و اندرز است».

این استاد دانشگاه بیان کرد: «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «جهاد تبیین» یک فریضه است، یک فریضه‌ی قطعی و فوری بوده و هر کسی که می‌تواند باید در این حوزه ورود کند، افزود: این امر خطابی عمومی است چراکه همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی ایران، مخاطب هستند و می‌توانند در عرصه جهاد تبیین ایفای نقش کنند.

کریمی با تأکید بر اینکه مسئولان در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند، یادآور شد: امروزبا توطئه رسانه‌ای دشمن، تبیین به جهاد تبدیل می‌شود؛ جهادی که وظیفه همه به‌ ویژه علما، اساتید، نخبگان، رسانه‌ها، مربیان و اساتید قرآنی و بانوان اندیشه‌ورز قرآنی و دینی است و در این زمینه شماها وظیفه سنگینی بر دوش دارید.

انتهای پیام
captcha