نخستین مجمع خیرین انتقال خون یزد تشکیل شد
کد خبر: 4110578
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

نخستین مجمع خیرین انتقال خون یزد تشکیل شد

نخستین مجمع خیرین اداره کل انتقال خون استان یزد با هدف اشاعه فرهنگ اهدای خون و توسعه و بهسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات تشکیل شد.

اهدای خونبه گزارش ایکنا از یزد، نخستین مجمع خیرین اداره کل انتقال خون استان یزد با هدف اشاعه فرهنگ اهدای خون و توسعه و بهسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات تشکیل شد.

سید محمدرضا آقایی میبدی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت انتقال خون در بحث پدافند غیرعامل گفت: نیاز است در حوزه انتقال خون نیز همچون حوزه سلامت، خیران فعال باشند و برای توسعه و تجهیز به یاری انتقال خون بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد افزود: در حال حاضر انتقال خون در استان تنها پنج پایگاه فعال دارد که این امکانات برای تأمین نیاز خون فعلی استان جوابگو است و در چندسال آینده تجهیزات، نیروی انسانی و بودجه این اداره کل باید به دو و نیم برابر افزایش یابد.

جمال قهرمانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه انتقال خون نهادی مظلوم است که به توجه خیران نیاز دارد گفت: با راه اندازی بخش پیوند در یزد نیاز به پلاکت در استان بیشتر می‌شود که نیازمند سه دستگاه پلاکت آفرزیس در این اداره کل است تا جوابگو نیاز مراکز درمانی باشد و امیدواریم با کمک این مجمع چالش‌ها و نیازمندی‌های انتقال خون مرتفع گردد.

آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین اعضای مجمع خیران، به نقش و جایگاه حیاتی انتقال خون در سلامت مردم اشاره کرد و گفت: انتقال خون یک مجموعه عام المنفعه است که وابسته به حضور مردم است و باید نقش انتقال خون در راستای نجات جان انسان‌ها در بین آحاد جامعه تبیین شود.

در ادامه هر یک از اعضای مجمع نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های خود را در پیشبرد اهداف عالیه مجمع بیان کردند.در پایان جلسه و پس از رأی‌گیری آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی، محمدفرات یزدی، مجید انتظاری، نقی تقوایی، سیدعلی خدایی، حجت اخوان، سیدفضل اله کلانتری، جهانگیر امیدی، حامد فتاحی، حمیدرضا استادیان، داود حفار به عنوان اعضای اصلی، علی البدل و بازرس مجمع خیرین این اداره کل انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha