نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در یزد برگزار شد
کد خبر: 4110588
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در یزد برگزار شد

نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد با حضور نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمد صالح جوکار، نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد گفت: تغییراتی که متوجه کشور و جامعه ما بوده و بحث‌های فرهنگی و اجتماعی که کشور را تحت تأثیر خود قرار داده، از برنامه‌های دشمن از زمان شاه تاکنون در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر از بزرگترین اشتباهاتی بود که در جامعه رواج پیدا کرد، اظهار کرد: قانون حمایت از جوانی جمعیت از حداقل‌ها است و جنبه‌های نهادینه‌سازی فرهنگ فرزندآوری را به همراه ندارد اما بسته‌های تشویقی و اقدامات سلبی نیز در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیران خودشان به بحث فرزندآوری اعتقاد داشتند می‌توانند آن را در جامعه جاری و ساری کنند، افزود: اگر این چنین نباشد قانون تشویق جمعیت به خوبی پیش نمی‌رود و هر آنچه بخشنامه و ابلاغ شود بازهم کار پیش نخواهد رفت.

جوکار در خصوص اقتصاد و معیشت در بحث فرزندآوری، گفت: بیشتر در راستای راحت طلبی و آسودگی پیش رفتیم و طبق نظرسنجی خیلی مسئله اقتصاد در خصوص فرزندآوری تأثیرگذار نیست.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس اظهار کرد: مهریه‌ها را افزایش دادیم که اعتماد را جلب و کانون خانواده‌ها را محکم کنیم ولی برعکس شده و مشکلات عدیده ای بوجود آورده و متأسفانه این مسئله بسیار بد جا افتاده است.

وی عنوان کرد: امروز متأسفانه فرهنگ‌های بسیار زشتی در جامعه مثل جشن طلاق و... رواج یافته که باید نسبت به مسائل و مشکلات پیرامون این فرهنگ‌ها در جامعه آگاهی‌سازی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه انگیزه و اراده در بحث فرزندآوری مهم است، افزود: نهادهای فرهنگی در کشور با تولید فیلم‌های کوتاه  یا اجرای تئاتر با موضوع خانواده می‌توانند در بحث تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام
captcha