تشکیل دبیرخانه دائمی روز ملی مشهد
کد خبر: 4110609
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

تشکیل دبیرخانه دائمی روز ملی مشهد

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویدادهای مختلفی مرتبط با روز ملی مشهد توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف شهر مشهد برنامه‌ریزی شده و دبیرخانه دائمی روز ملی مشهد در محل فرهنگسرای بهشت تشکیل شده و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد استفاده از حمل‌ونقل عمومی در این روز رایگان است.

مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،  سیدجلیل بامشکی، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درباره روز ملی مشهد اظهار کرد: برای انتخاب روز ملی مشهد روزهای متعددی پیشنهاد شد، اما در نهایت شورای اسلامی شهر مشهد روز دهم دی‌ماه را به شورای فرهنگی استان پیشنهاد کرد و در جلسه مهرماه این روز به عنوان روز ملی مشهد مصوب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و پس از تأیید شورای عالی ثبت خواهد شد.

وی افزود: رویدادهای مختلفی در این رابطه توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف شهر مشهد برنامه‌ریزی و دبیرخانه دائمی روز ملی مشهد در محل فرهنگسرای بهشت تشکیل شده و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد استفاده از حمل‌ونقل عمومی در این روز رایگان است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به آغاز به کار دور جدید شورای اجتماعی محلات مشهد با حضور ۱۵۰۰ نفر از این اعضاء بیان کرد: اکران شهری و رونمایی از پوستر المان ۱۰ دی و اجرای برنامه‌های متنوع در مدارس سطح شهر از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای این روز است.

بامشکی اظهار کرد: همچنین در این روز کمیته شهرهای زیارتی افتتاح خواهد شد که امیدواریم هم‌افزایی بیشتری در این زمینه با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای انقلاب در مساجد منتخب مشهد، اضافه کرد: تشکیل ستاد مردمی ۱۰ دی‌ماه از دیگر برنامه‌ها است که اولین برنامه آن در شب ۱۰ دی در محل بوستان آلاله در کنار مزار سه تن از شهدای ۱۰ دی برگزار می‌شود.

بامشکی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، برنامه‌های متعدد زیادی همچون پیاده‌روی بانوان و خانواده‌ها و برگزاری نمایشگاه در فرهنگسرای بهشت نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha