«روایت حبیب» مجاهدت‌های سردار دل‌ها را به نمایش گذاشت
کد خبر: 4110633
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

«روایت حبیب» مجاهدت‌های سردار دل‌ها را به نمایش گذاشت

ویژه‌برنامه «سفیر روایت حبیب» به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در میدان امیرچقماق یزد برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه سفیر روایت حبیب در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، برنامه پایانی نخستین روز حضور کاروان روایت حبیب در یزد به اجرای ویژه‌برنامه سفیر روایت در میدان تاریخی امیرچقماق اختصاص داشت. این برنامه شامگاه پنجشنبه، هشتم دی‌ماه در حالی برگزار شد که مردم شهیدپرور یزد با وجود هوای سرد زمستانی میزبانی خوبی از آن انجام دادند. 

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و در ادامه گروه نمایشی شهر آشوب نمایش «سرباز» با مضمون زندگانی و مجاهدت‌های شهید قاسم سلیمانی را برای مردم اجرا کردند.

پس از اجرای نمایش سرباز نوبت به مرشد محمد معجونی رسید و وی در مدح و ثنای مولای متقیان حضرت علی(ع) به اجرای نقالی پرداخت. سپس گروه سرود فجر جاوید استان یزد دو قطعه سرود با عناوین «دوباره پرواز» و «همیشه پیروز» درباره شهادت حاج قاسم و شهدای یزد اجرا کردند.

در ادامه این مراسم کاظم مشهدی‌بافان از راویان یزدی دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) با بیان خاطراتی از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی اظهار کرد: این روز به‌عنوان روز حماسه بزرگ مردم و بیعت با ولایت است.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه سردار سلیمانی با نیروهای خود به‌صورت عاشقانه ارتباط داشت، گفت: سردار سلیمانی به‌عنوان فرمانده محور مقاومت شناخته می‌شد و زمانی‌ که در خط مقدم حضور پیدا می‌کرد، می‌گفت من باید در کنار رزمندگان باشم.

مشهدی‌بافان افزود: شهید سلیمانی بیان می‌کرد من شهید می‌شوم و پیش از شهادتش زمانی که می‌خواست به سوریه و عراق برود از همه خداحافظی می‌کند، حتی در سوریه هم در جلسه دو ساعته با فرماندهان خداحافظی می‌کند و در لحظه‌های آخر در کاغذ کوچکی می‌نویسد خدایا من را پاکیزه بپذیر.

عاقبت‌بخیری در کلام شهید سلیمانی

وی گفت: شهید سلیمانی برای حفظ و نگه داشتن پرچم انقلاب اسلامی تلاش کرد و اگر امروز مکتب سلیمانی وجود دارد نشان از عشق او به انقلاب، خانواده، مادر و ولایت بود و همیشه نیز بر ولایت‌مداری تأکید داشت.

راوی ویژه‌برنامه سفیر روایت حبیب اظهار کرد: سردار سلیمانی گفته بود مردم اگر می‌خواهید عاقبت به‌خیر شوید انقلابی باشید یعنی عضو هیچ گروه و فرقه‌ای نباشید و در ادامه می‌گوید باید ولایتی باشید. یعنی روی حرف مقام معظم رهبری اما و اگر نیاوریم و بدون هیچ حرفی انجام وظیفه کنیم.

مشهدی‌بافان در ادامه خاطره دیگری از حاج قاسم بازگو کرد و گفت: همسر شهید الله دادی در دیدار با سردار سلیمانی که به یزد سفر کرده بود، گفتند از زمانی که حاجی و شما را شناختم همواره در خدمت اسلام، انقلاب و رهبر هستیم که این نشان از بزرگی مقام زن و خانواده است. سردار دل‌ها با دستان خود خاک قبر شهید الله دادی را بر روی سنگ قبر پهن کرد و پس از دفن وی دستان خود را بر کمر گذاشت و اشک ریخت.

این راوی دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید پای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا بایستیم، بیان کرد: همان‌طور که در تشییع شهدا در کشور حماسه خلق کردیم باید پرصلابت‌تر از همیشه پای انقلاب بایستیم و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

یادآور می‌شود، کاروان سیار «روایت حبیب» مجموعه‌ای با امکانات صوتی و نورپردازی است که در مناطق مختلف به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری می‌پردازد. «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان هنر طراحی شده و همه مردم به‌ویژه هنرمندان، خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان مخاطب این رویداد فرهنگی هنری هستند.

دومین کاروان هنری روایت حبیب پس از اجرا در هشت استان کشور صبح پنجشنبه، هشتم دی‌ماه وارد یزد شد و تا ظهر یکشنبه 11 دی‌ماه در مناطق مختلف به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازد و مراسم اختتامیه آن ۱۳ دی‌ماه در کنار مزار حاج قاسم در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha