برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب، روحانیون و خانواده طلاب و روحانیون اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4110647
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب، روحانیون و خانواده طلاب و روحانیون اهل‌سنت آذربایجان‌غربی

نهمین دوره مسابقات قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طه ویژه طلاب، روحانیون و خانواده طلاب و روحانیون اهل‌سنت آذربایجان‌غربی در مجتمع لاله ارومیه با حضور روحیانیون و طلاب اهل‌سنت استان برگزار و دوره کشوری آن نیز در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ۸ دی ماه در نهمین دوره مسابقات قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طه ویژه طلاب، روحانیون و خانواده طلاب و روحانیون اهل‌سنت اظهار کرد: جلسات قرآنی ستارگان روی زمین و موضوع جلسات قرآنی مهمترین جلسات روی زمین هستند و معلم آن ذات باری‌تعالی است.

وی افزود: شنیدن، تلاوت قرآن و تفکر در آن عبادت است و خداوند مومن با امانت‌داری جبرئیل بر پیامبر(ص) قرآن را نازل کرده و ما در برابر کلام حق وظایف متعددی داریم.

رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: یکی از وظایف مسلمانان آموختن قرآن و آموزش به دیگران است و بعد از انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی در کشور احداث شد ولی نهضت قرآن‌آموزی ایجاد نشد پس باید قرآن را آموخت و به دیگران نیز آموزش داد.

وی ادامه داد: وظیفه بعدی مسلمانان تفکر، تعقل و تدبر در آیات قرآن است و همه آن‌ها مقدمه عمل به کلام‌الله مجید محسوب می‌شود و سایر ادیان الهی برای اثبات خود به قرآن نیاز دارند.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر بیان کرد: خداوند انسان را آفریده و به تمام نیازهایش آگاهی دارد و راه حل رفع مشکلات و نیازها را در قرآن بیان فرموده است و باید به آیات عمل کرد.

وی گفت: با توجه به جریانات و اغتشاشات اخیر اگر حتی به یکی از آیات قرآن عمل می‌شد بسیاری از اتفاقات روی‌نمی‌داد و مغفول ماندن جوانان و نوجوانان از قرآن موجب ناآگاهی شده است و در یکی از آیات آمده:« اگر فاسقی به شما خبری آورد، تبین کنید» و منشا اطلاعاتی افراد اغتشاشگر فضای مجازی بود و این فضا دروغگو است.

عمل به قرآن موجب خنثی شدن دسیسه‌های دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا بخشایشی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی نیز در این دوره از مسابقات قرآن اظهار کرد: خداوند می‌فرماید:« این قرآن هدایت‌کننده به سمتی که بسیار قوی و استوار است»، تا کلام حق را در زندگی جاری نکنیم هیچ بهره‌ای از اسلام و قرآن نمی‌بریم، در آیه‌ای دیگر آمده:« قرآن شفا است» بله برای مومنان و کسانی که ایمان و یقین قوی دارند شفا محسوب می‌شود.

وی افزود: برای درک و ایمان به قرآن باید مزاج و روح خود را تغییر دهیم و تطهیر کنیم و برای افرادی که روح آن‌ها به گناه آلوده شده کلام حق شفا و نجات دهنده نیست و باید اول خود را درمان کرد و قرائت، صوت زیبا، حفظ کل قرآن و تمام مسابقات مقدمه برای لقا و رسیدن به خدا و عمل به کلام‌الله مجید است.

حجت‌الاسلام بخشایشی بیان کرد: باید از عمل‌کنندگان به صالح باشیم و تلاوت کتاب مقدس باید همراه تفکر و تدبر انجام شود و قرآن هدایت‌کننده به سوی مسیر الهی و صحیح است و باید با عمل به کلام حق حرکت کرد.

وی ادامه داد: اگر فردی که مزاج و روح خود را سالم کرده خوب با قرآن مانوس شود چنین شخصی زیر لقای الهی خواهد ماند و خداوند راه گریز از هجمه‌های مختلف را به او خواهد آموخت.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت و یادگار حضرت امام(ره) است، همه انسان‌های آزاده‌ و ممالک جهان در آرزوی رسیدن به چنین نظامی هستند که بتوانند رشد و تعالی یابند و تمام شیاطین جهان به علم به این موضوع دسیسه‌چینی می‌کنند و باید با عمل به قرآن و بهره‌گیری از آموزه‌های آن پشتیبان نظام مقدس خود باشیم.

شرکت ۶۹ نفر در نهمین دوره مسابقات قرآن کریم

ماموستا محمدصالح هاشم‌آبادی، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این دوره از مسابقات قرآن اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طه ویژه طلاب، روحانیون و خانواده طلاب و روحانیون اهل سنت امروز برگزار می‌شود که مسابقه مقدماتی جهت شرکت در مسابقات کشوری اهل سنت که اسفندماه خواهد بود، است.

وی افزود: این دوره مسابقه به‌صورت سراسری در استان برگزار می‌شود و ۶۹ نفر از طلاب، روحانیون و خانواده آن‌ها از شهرستان‌های دارای اهل سنت شرکت کردند.

ماموستا هاشم‌آبادی بیان کرد: شرکت‌کنندگان شامل ۴۵ نفر از طلاب و روحانیون برادر و ۲۴ نفر از خواهران هستند که از ارومیه ۳۱ نفر شامل ۱۲ خواهر و ۱۹ برادر، از بوکان ۱۳ نفر شامل چهار نفر خواهر و ۹ نفر برادر، پیرانشهر ۶ نفر شامل یک نفر خواهر و پنج نفر برادر، سردشت دونفر برادر، ماکو چهار نفر از جمله یک خواهر و سه نفر طلبه و روحانی برادر، مهاباد ۹ نفر شامل ۶ خواهر و سه برادر و از اشنویه چهار نفر از جمله یک خواهر و سه نفر برادر در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: خواهران و برادر طلبه و روحانی و خانواده‌آن‌ها در چهار رشته حفظ یک و ده جزء، قرائت ترتیل و تحقیق، ترجمه مفاهیم قرآن و نقاشی از آیات قرآنی بخش ویژه فرزندان طلاب و روحانیون به رقابت می‌پردازند.

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در بخش حفظ یک جزء ۲۵ نفر شامل ۱۳ شرکت‌کننده خواهر و ۱۳ نفر برادر، حفظ ده جزء دو نفر برادر، قرائت ترتیل ۲۰ نفر از جمله پنج نفر خواهر و ۱۵ نفر برادر، قرائت تحقیق سه نفر برادر، بخش ترجمه مفاهیم ۳۷ نفر شامل ۱۱ نفر خواهر و ۲۶ نفر برادر و در بخش نقاشی از آیات قرآنی سه نفر از جمله یک خواهر و دو برادر حضور دارند.

وی گفت: انسان همیشه در طول حیات فردی و اجتماعی نیازمند قرآن و آموزه‌های آن‌است و این کتاب آسمانی حبل‌الله متین است و قتی جامعه ما با قرآن ارتباط داشته باشد و آیات الهی با سرزمین ما عجین شود، وضعیت خانواده‌های اسلامی بهتر و کشور رو به ترقی و پیشرفت گام برخواهد داشت.

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی اهل‌سنت آذربایجان‌غربی عنوان کرد: قرآن کتابی است که قانون بشری و همه حل مشکلات انسان در این کتاب مقدس بیان شده و وقتی کلام حق سرلوحه زندگی ما شود راه‌های موفقیت برایمان هموار می‌شود.

وی افزود: در این راستا از برنامه‌های جامعه اسلامی برگزاری مسابقات قرآنی است که می‌تواند بخشی از جامعه را به سمت و سوی قرآن سوق دهد و تاثیر شگرفی در نوجوانان و جوانان دارد و امیدواریم همه خانواده‌ها با قرآن مانوس شوند که این امر برای خانواده و جامعه مفید واقع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha