مسابقات ملی مناظره دانشجویان در همدان برگزار شد
کد خبر: 4110941
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

مسابقات ملی مناظره دانشجویان در همدان برگزار شد

مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان «نشان خواجه‌نصیرالدین طوسی» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد.

مسابقات ملی مناظره دانشجویان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، پنجشنبه، هشتم دی‌ماه با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان و حوزه علمیه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد.

در دور اول مسابقات، تیم‌های «تبیین» از حوزه علمیه امام سجاد(ع) در جایگاه موافق و «شهیدای گمنام» از حوزه علمیه زنگنه در جایگاه مخالف با گزاره «در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت مشوق‌های فرهنگی تأثیرگذارتر از مشوق‌های اقتصادی است» با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم تبیین توانست برنده مسابقه لقب گیرد.

تیم‌های «صامدون» از علوم پزشکی ابن سینا با موضع موافق و «شهید سلیمانی» از دانشگاه فرهنگیان شهید مقصودی با موضع مخالف دو تیم مناظره‌کننده بعدی بودند که با گزاره «پرداخت یارانه نقدی سیاست مناسبی برای فقرزدایی است» به رقابت پرداخت که داوران تیم شهید سلیمانی را برنده مسابقه اعلام کردند.

در دور بعدی دو تیم «صالحین» از دانشگاه بوعلی‌ سینا و «میزان» ترکیبی از حوزه علمیه امام‌ سجاد(ع) و دانشگاه بوعلی سینا با گزاره «برای رشد صنعت گردشگری در ایران باید حجاب برای توریست‌ها آزاد باشد» به مناظره پرداختند که تیم میزان در جایگاه مخالف پیروز میدان شد.

در دور دوم مسابقات، تیم «تبیین» و تیم «میزان» با هم بر سر موضوع «بدون رفع تحریم‌ها توسعه اقتصادی ایران امکان‌پذیر نیست» به مناظره نشستند که در نهایت تیم تبیین با موضع مخالف برنده این مناظره شد و به دور بعدی صعود کرد.

دو تیم «شهید سلیمانی» در جایگاه موافق و «شهید مقصودی» در جایگاه مخالف هر دو از دانشجویان پردیس فرهنگیان شهید مقصودی بر سر گزاره «نباید درهای کشور به روی کالاهای دارای مشابه داخلی باز شود» مناظره کردند که هیأت داوران تیم شهید مقصودی را شایسته پیروزی دانست تا این تیم دومین تیم راه‌یافته به نیمه نهایی این دوره از مسابقات باشد.

تیم‌های «جهاددانشگاهی» از دانشگاه علمی‌کاربری جهاددانشگاهی با موضع موافق و «وحدت» از دانشگاه بوعلی‌سینا با موضع مخالف دو تیم برگزارکننده آخرین مسابقه مرحله دوم بودند که در نهایت تیم جهاددانشگاهی توانست با گزاره «تربیت فرزند و خانه‌داری مناسب‎ترین نقشی است که زنان در کشور ما می‌توانند داشته باشند» داوران را مجاب به دادن امتیاز بیشتر کنند و به جمع چهار تیم برتر بروند.

در مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های تبیین و شهید مقصودی اولین مسابقه این مرحله را بر سر گزاره «برای مقابله با تحریم‌های غرب، ایران باید سیاست نگاه به شرق را در پیش بگیرد» برگزار کردند که تیم شهید مقصودی در جایگاه مخالف پیروز این مسابقه شد.

بازی بعدی این دور بین تیم‌های جهاددانشگاهی و شهید سلیمانی که به‌عنوان بهترین بازنده شانس مجدد پیدا کرده بود، برگزار شد که تیم جهاددانشگاهی توانست در جایگاه مخالف بر سر موضوع «ارزش‌های ایثار و فداکاری در ایران کمرنگ شده است» ارائه بهتری داشته باشد و برنده این دیدار شناخته شود و فینالیست این دوره از مسابقات باشد.

دیدار نهایی مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره دانشجویی بین دو تیم شهید مقصودی از دانشگاه فرهنگیان و جهاددانشگاهی از دانشگاه علمی‌کاربردی برگزار شد که تیم شهید مقصودی با گزاره «ایجاد جامعه اخلاقی با اعمال قانون امکان‌پذیر است» و در جایگاه مخالف پیروز میدان شد و توانست عنوان تیم اول این دوره از مسابقات را از آن خود کرده و مجوز راهیابی به مرحله منطقه‌ای دور یازدهم را هم کسب کند.

یادآور می‌شود، علی‌اکبر حائری موحد، عضو هیئت علمی گروه الهیات، فقه و حقوق اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، جواد گیاه‌شناس، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و فرامرز محمدی‌پویا، عضو هیئت علمی گروه علوم‌ تربیتی دانشگاه بوعلی سینا داوری این دور از مسابقات را بر عهده داشتند.

انتهای پیام
captcha