توسعه ارتباطات فرصتی برای مدیریت شهری است
کد خبر: 4111005
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

توسعه ارتباطات فرصتی برای مدیریت شهری است

عضو شورای شهر مشهد گفت: توسعه ارتباطات فرصت بسیار مهمی برای مدیریت شهری است و از مدیریت شهری تقاضا کردیم زیرساخت‌های فضای ارتباطی با همسایگان را مهیا کند که بر این اساس مدیریت شهری ۱۷ برنامه را برای توسعه روابط بین‌الملل شهرداری در نظر گرفت.

شهربه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، مهدی ناصحی، عضو شورای شهر مشهد در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی جهان‌شهر و آغاز به کار رسمی این پورتال بین‌المللی که امروز ۱۰ دی‌‌ماه، در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز مهم‌ترین بستر ارتباطات میان انسان‌ها فضای اینترنت و مجازی است. در گذشته مرز یک مفهوم سیاسی و قراردادی موقت بود، اما ‌امروز کاملاً اثر خود را از دست داده و در بستر ارتباطات دیجیتال و الکترونیک مفهوم قابل قبولی ندارد. مشهد به اعتبار حضور میلیونی زائران ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح روابط دارد و این ارتباطات و توسعه آن جز با ارتقاء زیرساخت‌های مرتبط با آن امکان‌پذیر نیست که یکی از این زیرساخت‌ها پایگاه‌های اطلاع‌رسانی است. 

وی اضافه کرد: براساس رویکرد دوره ششم مدیریت شهری با عنوان مشهدالرضا، جهان‌شهر برکت و کرامت و با تکیه دقیق بر جایگاه مشهد به عنوان شهری جهانی که سالانه ۳۰ میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند، توسعه ارتباطات فرصت بسیار مهمی برای مدیریت شهری است و از مدیریت شهری تقاضا کردیم زیرساخت‌های فضای ارتباطی با همسایگان را مهیا کند که بر این اساس مدیریت شهری ۱۷ برنامه را برای توسعه روابط بین‌الملل شهرداری در نظر گرفت.

ناصحی ادامه داد: این نخستین برنامه است که در روز ملی مشهد رونمایی شد. بناست این زبان‌ها را توسعه دهیم تا سایر کشورهایی که در اطراف ما حضور دارند، بتوانند در بستر کاملاً متحرک و به‌روز شده اطلاعات خود را برای مردم مشهد به اشتراک بگذارند و اطلاعات مشهد را دریافت کنند، امیدواریم با تداوم این رویکرد بتوانیم گام بسیار مؤثری برداریم تا مشهد به جایگاه اساسی خود بازگردانده شود و با احیاء این روابط موجب توسعه همه‌جانبه در شهر مشهد با همکاری سایر دستگاه‌ها شویم.

محمد بهشتی منفرد، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز در این مراسم گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر نمایندگی‌های خارجی مقیم در رویدادهای شهرداری مشهد باشیم، مشهد یکی از شهرهایی است که بسیاری کشورها از خواهرخواندگی با آن استقبال می‌کنند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: ما به‌عنوان دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان آمادگی داریم ارتباطات با دیگر کشورها و همسایگان را برقرار کنیم تا بتوانیم هر چه بیشتر ارتباطات دیپلماتیک شهرداری مشهد را با کشورهای مختلف گسترش دهیم. در آینده نزدیک نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان برگزار خواهد شد و از شهردار مشهد می‌خواهیم در این رویداد حضور داشته باشد. با استقبالی که از این رویداد شده، در حال حاضر شاهد توسعه بیشتر روابط با ترکمنستان هستیم و رویکرد جدید دولت ترکمنستان نیز بسیار متفاوت از گذشته است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور بیان کرد: نگاه وزارت خارجه یک نگاه دیپلماسی اقتصادمحور است که با این نگاه جدید شاهد توسعه روابط بیش از پیش با همسایگان هستیم. در ترکمنستان رفت‌‌وآمدی نداشتیم، اما طی یک‌سال‌ونیم گذشته فقط چهار مرتبه رؤسای جمهور دو کشور دیدار داشتند. 

انتهای پیام
captcha