خدمات‌رسانی 423 تیم هلال‌احمر یزد به حادثه‌دیدگان
کد خبر: 4111034
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

خدمات‌رسانی 423 تیم هلال‌احمر یزد به حادثه‌دیدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: 1539 نفر روز از نجاتگران و امدادگران هلال احمر در قالب 423 تیم روز در عملیات‌های امدادی حضور یافته و به خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

محسن حرازی زاده، مدیرعامل هلال احمر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: 240 عملیات امداد و نجات در 9 ماه گذشته شامل 119 عملیات جاده‌ای، 49 مورد خدمات حضوری، 21 مورد خدمات شهری، دو مورد ریزش آوار، یک مورد حادثه ریلی، 11 مورد خدمات مناسبتی، دو مورد حادثه صنعتی و کارگاهی، دو مورد زلزله، 19 مورد سیل و آبگرفتگی و 14 عملیات امداد و نجات کوهستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی این عملیات‌ها 7097 نفر دچار حادثه شدند که 409 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 85 نفر در خدمات حضوری، چهار نفر در عملیات ریزش آوار، 3089 نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی، 3448 نفر در خدمات مناسبتی، 42 نفر در خدمات شهری، دو نفر در صنعتی و کارگاهی و 18 نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: به دنبال این عملیات 88 نفر نجات یافتند که 10 نفر به صورت سرپایی درمان و  78 نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

حرازی زاده بیان کرد: هفت سورتی امداد هوایی به مدت 13 ساعت و هشت دقیقه و انتقال 6 مصدوم به مرکز درمانی توسط بالگرد هلال احمر در 9 ماهه گذشته  انجام شده است.

وی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات، مجموع کل افراد اسکان داده شده را 987 نفر در 9 ماه گذشته اعلام کرد که 970 نفر در حوادث سیل و در خدمات حضوری توسط هلال احمر اسکان موقت یافتند.

حرازی‌زاده افزود: 1539 نفر روز از نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان در قالب 423 تیم روز با اعزام 172 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 60 مورد عملیات رهاسازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی و تجهیزات تخصصی نجات و رهاسازی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه، از اطلاع تا حضور در صحنه را 14 دقیقه و 6 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و 17 دقیقه و 15 ثانیه اعلام کرد.

وی بیان کرد: تمامی پایگاه‌ها در شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha