تسنیم لنجان؛ اولین مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان در ایران
کد خبر: 4111224
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

تسنیم لنجان؛ اولین مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان در ایران

مدیر مؤسسه تسنیم لنجان از ثبت این مؤسسه به‌عنوان اولین مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان خبر داد و گفت: افراد عموما حاضر به پرداخت هزینه و سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن نیستند و به همین دلیل، تأمین منابع مالی، به یکی از مشکلات مهم مؤسسات قرآنی تبدیل شده است.

آرم مؤسسه تسنیم لنجان

رضا یاوری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت تسنیم لنجان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: تسنیم لنجان در دو محور فعالیت دارد؛ یک محور، آموزش قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) است که در این زمینه، دوره‌های حفظ قرآن، احکام، مفاهیم، سبک زندگی و تربیت مربی قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: محور دیگر، فعالیت‌های پژوهشی است که در این حوزه، تولید محتوا، تألیف کتاب، تولید پادکست، فیلم و... انجام ‌می‌شود. فعالیت دیگر مؤسسه در زمینه توانمندسازی و مسائل تشکیلاتی مؤسسات است که طی آن مباحث و خدماتی مثل بازاریابی، فروش، تیم‌سازی، مدل کسب‌وکار، منابع انسانی و قراردادها ارائه می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت تسنیم لنجان با بیان اینکه تسنیم به‌عنوان اولین مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان به ثبت رسیده است، گفت: علاوه بر دوره‌های آموزشی با موضوع بازاریابی، فروش، تیم‌سازی و...، در حال آماده‌سازی پلتفرمی در زمینه حفظ قرآن هستیم که در حوزه درآمدزایی، اشتغال‌زایی و ایجاد انگیزه مؤثر خواهد بود. در حال حاضر نیز درصدد تأمین منابع مالی این پلتفرم برای ادامه کار و رونمایی از آن هستیم.

وی با بیان اینکه اعضای مؤسسه ذیل کارگروه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند، اظهار کرد: کارگروه‌های حفظ، پژوهش، مربیان و تولید محتوا براساس نیاز و پروژه‌های تعریف شده، اقدام به عضوگیری می‌کنند.

یاوری ادامه داد: مؤسسه تسنیم در زرین‌شهر مستقر است، اما دوره‌های غیرحضوری این مجموعه، شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور دارد. برای مثال، در دوره‌های حفظ آیات کاربردی، بیشتر شرکت‌کنندگان، از مناطقی غیر از شهرستان زرین‌شهر بوده‌اند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالایی که مؤسسات مجبور به پرداخت آن هستند، تصریح کرد: یکی از این هزینه‌ها، اجاره‌بهای مکان است که یکی از مشکلات فعلی ما به‌شمار می‌رود و در حال حاضر، به‌دلیل حل نشدن این مشکل، اغلب دوره‌های آموزشی مؤسسه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین افراد عموما حاضر به پرداخت هزینه و سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن نیستند. به همین دلیل، تأمین منابع مالی به یکی از مشکلات مهم مؤسسات قرآنی تبدیل شده است.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha