اعلام برنامه‌های قرآنی سالگرد شهادت سردار دل‌ها در فارس
کد خبر: 4111246
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

اعلام برنامه‌های قرآنی سالگرد شهادت سردار دل‌ها در فارس

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در تشریح برنامه‌های قرآنی سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در این استان از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان دستگاه‌های دولتی و پویش «مکتب قرآنی، مکتب سلیمانی» در این استان خبر داد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنیعطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌های قرآنی در سطح استان فارس اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرایی‌شدن گام اول طرح نهضت قرآنی با رویکرد مکتب شهید سلیمانی و نهضت استانی آموزش صحیح‌خوانی قرآن کریم، نخستین گام در راستای طرح نوین و یکسان‌سازی شده نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی با هدف ارائه آموزش‌های مقدماتی و تخصصی به علاقه‌مندان فراگیری مهارت‌های قرائت آیات الهی در بین مدیران و کارکنان نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی همراه با اعطای امتیاز آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت و ارائه گواهی قرآنی مورد تایید سازمان تبلیغات در حال اجراست.

امیدواری برگزاری نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی در استان فارس را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی از طریق ارسال فایل صوتی متسابقان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی اظهار کرد: در این مسابقات آیات انتخابی به‌عنوان قرعه‌ مسابقاتی با رویکرد آیات مرتبط با موضوع شهادت و حجاب انتخاب شده است که اطلاعات تکمیلی در خصوص کیفیت برگزاری مسابقات، به دستگاه‌ها و مراکز دولتی اعلام و متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی برگزاری کرسی‌‌های تلاوت قرآن کریم در مراکز و دستگاه‌های دولتی به‌ویژه در مراکز همراه در اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی شهید سلیمانی با مشارکت کانون قرآن نمایندگی آستان رضوی استان و حضور قاریان ممتاز استان فارس را از دیگر برنامه‌های قرآنی این ایام اعلام کرد.

امیدواری همچنین از برگزاری پویش استانی «مکتب قرآنی - نسل سلیمانی» با محوریت ارسال عکس و دلنوشته، ویژه عموم علاقه‌مندان در گروه‌های سنی مختلف در سطح استان خبر داد و گفت: این پویش در 5 عنوان مختلف یادمان سردار ولایت، سرباز قرآنی فاطمی، حجاب فاطمی، در سوگ حامیان ولایت و سردار دل‌ها برگزار می‌شود.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با بیان اینکه به 5 اثر برگزیده در هر عنوان هدایایی به قید قرعه در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اهدا خواهد شد، گفت: این پویش به همت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با مشارکت استانداری، اداره‌کل اوقاف، اداره‌کل ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و دارالقرآن آستان مقدس شاهچراغ(ع) اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha