اجرای 3 هزار ویژه برنامه در استان مرکزی به مناسبت «هفته مقاومت»
کد خبر: 4111638
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

اجرای 3 هزار ویژه برنامه در استان مرکزی به مناسبت «هفته مقاومت»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی، ادامه داد: در هفته مقاومت بیش از 3هزار ویژه در استان تدارک دیده شده است.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان، امروز، 12 دی، در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، داشتن راهبرد و گفتمان فرهنگی در همه اقدامات را یکی از مهم‌ترین ویژگی های شهید سلیمانی دانست و افزود: پیروزی‌هایی که در جبهه مقاومت در عرصه نظامی به دست آمد در طول شکل‌گیری گفتمان مقاومت انجام شد. هم‌افزایی و انسجام در راهبرد دفاعی و فرهنگی موجب پیروزی‌های بزرگ شد و این ویژگی سردار سلیمانی امروز یک راهبرد مهم و نشان‌دهنده اهمیت نقش‌آفرینی در جنگ شناختی دشمنان است.

وی افزود: تقوا و ولایتمداری رمز ماندگاری شهید سلیمانی در قلوب مردم است و عزتی که خداوند به این شهید والامقام داد محصول ایمان و کار برای رضایت الهی است. شهید سلیمانی هم در زمان حیات و هم با شهادت خود محاسبات دشمنان را برهم زد.

کریمی ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی که از سوی ابزارهای استعمار نوین همچون اینستاگرام، توئیتر و امپراطوری رسانه‌ای دشمنان در راستای جلوگیری از انتشار تصویر و نام این شهید ایجاد شده است، اما امروز جوش و خروش مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار به وضوح قابل مشاهده است.

وی با تقدیر از مردم استان مرکزی در برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای گمنام بیان کرد: خوشبختانه مردم استان در طول سال‌های انقلاب همواره ارادت خود به شهدا را نشان دادند و در مراسمی که در روزهای گذشته به مدت 13 روز انجام شد حضوری باشکوه داشتند و این حضور نشان‌دهنده زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های‌دفاع مقدس استان افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت انسجام، هم‌افزایی و سازماندهی تمامی فعالیت‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت است و همه دستگاه‌ها و نهادها در این ستاد عضویت و وظیفه دارند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها در طول این سه سال نام‌گذاری هفته مقاومت است و با توجه به مناسبت‌های مهمی که در دی ماه وجود دارد خوشبختانه حجم برنامه‌ها بسیار زیادست. بیش از ۳ هزار برنامه در سطح استان مرکزی با محوریت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت مردم، مساجد، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج، دانشگاه‌ها و مدارس، ادارات، مؤسسه‌ها و مجموعه‌های مردمی و سایر مجموعه‌های خصوصی و عمومی برگزار می‌شود.

کریمی ادامه داد: اجرای رزمایش‌های کمک مومنانه، برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در مصلی‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها،حوزه‌های علمیه، مدارس، نشست‌های شب شعر و شب خاطره با موضوع شهید سلیمانی، پخش و اکران تولیدات هنری و رسانه‌ای، تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ای با محوریت شعار جانفدا، اجرای پویش‌های مردمی، راه‌انداختن ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها، رونمایی از کتاب، نذر رهایی و گلریزان برای زندانیان معسر و جرائم غیرعمد، ارائه خدمات پزشکی و درمانی در مناطق محروم، میز خدمت در مساجد و مصلی‌ها، شیفت ایثار کارگران، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای برنامه‌های متفاوت در فضای مجازی برای دانش‌آموزان، نشست‌های بصیرتی اجرای گروه‌های سرود با محتوای شهید سلیمانی و فضاسازی شهری و اماکن از جمله مهم‌ترین برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha