مناظرات دانشجویی روحیه تحرک و خلاقیت دانشجویان را تقویت می‌کند
کد خبر: 4111639
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

مناظرات دانشجویی روحیه تحرک و خلاقیت دانشجویان را تقویت می‌کند

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به ضرورت آموزش سعه‌صدر به جوانان، افزود: برگزاری مناظرات دانشجویی روحیه تحرک و خلاقیت را در جامعه دانشگاهی تقویت می‌کند.

علی اصغر غفاری زاده، رئیس جهاد دانشگاهی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، علی‌اصغر غفاری‌زاده، رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در آئین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان، گفت: با بیان اینکه استان مرکزی همواره در برگزاری این مسابقات پیشرو بوده است، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به اقدامات دانشجویان و جوانان و نیازها و توانمندی های این قشر تأکید کرد.

وی افزود: جوانان باید در اولویت باشند و لازم است سعه‌صدر و انتقادپذیری را به آنان بیاموزیم، چراکه گفت‌و‌گو و کسب مهارت گفت‌و‌گو که در این مسابقات به عنوان یک محور اصلی مد نظر قرار گرفته برای رشد جامعه که جوانان بخش بسیار مهم آن را تشکیل می دهند، بسیار حائز اهمیت است.

غفاری‌زاده همچنین اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی روحیه تحرک و خلاقیت را در جامعه دانشگاهی تقویت می‌کند، بر این اساس انتظار می‌رود که تمام دانشگاه‌های استان با اعزام تیم‌های متعدد دانشجویی بر رونق این مسابقات افزوده و در راستای گفتمان‌سازی در چنین فضاهایی نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۴ تیم در مسابقات مناظره شرکت کردند، افزود: امید است مسئولان سیاسی و اجتماعی استان نگاه ویژه‌تری به اینگونه رویدادها داشته باشند، چراکه چاره‌اندیشی برای بسیاری از مشکلات از مسیر گفتمان مؤثر می‌گذرد.

سیدمحمد الحسینی، عضو هیأت داوران این مسابقات، نیز اظهار کرد: آنچه که از نظر هستی شناسانه به انسان اعتقاد داریم این است که انسان یک موجود خلاق، کنشگر و آفریننده است. انسان در بستر حوادث و در سایه کمک به دیگران می‌تواند خلق معنا کند و توسط مسئولانی که همراه مردم هستند برای خلق معنا تسهیل‌گری صورت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه با فقدان اهتمام ویژه در این خصوص در دانشگاه‌ها و نظام آموزشی مان روبرو هستیم و نتوانسته‌ایم این مهم را محقق کنیم.

الحسینی حضور دانشجویان در این مسابقات را بارقه امیدی برای باور به این مسئله دانست که در نظام آموزشی ما هنوز تعلیم و تربیت زنده است و آتش به اختیار بودن دانشجویان و ایجاد فضای گفت‌و‌گو و کنشگری و خلق معنا هنوز زنده است و می‌تواند برای ادامه راه به برگزارکنندگان مسابقات کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۴ تیم در این دوره از مسابقات شرکت کردند که دو تیم به مرحله پایانی رسیدند، افزود: در طول مسابقات، هیئت داوران تلاش کردند که حتما در اعلام آرا به اجماع برسند و اگر قضاوت اشتباهی وجود دارد در سایه قضاوت اعضای هیات داوران اصلاح شود. در مواردی که امتیازات نزدیک به یکدیگر بود نیز سعی شد چرایی این اتفاق برای تیم‌های برنده و بازنده تبیین شود.

یادآور می‌شود، در این آیین، رقابت فینال بین تیم‌های «ژرفا» از دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) اراک اول، تیم شهید «آرمان علی‌وردی» از دانشگاه آزاد اراک دوم و تیم «لنفوم هوچکین» از دانشگاه علوم پزشکی اراک سوم شدند و از برگزیدگان مسابقات، اعضای تیم اجرایی و هیات داوران تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha