روشنگری و تصحیح ذهنیت‌ها، بزرگترین بعد جهاد تبیین است
کد خبر: 4111650
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

روشنگری و تصحیح ذهنیت‌ها، بزرگترین بعد جهاد تبیین است

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه با توجه به ضرورت جهاد تبیین در راستای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید روایت پیشرفت در دهه فجر امسال راه اندازی شود، گفت: روشنگری و تصحیح ذهنیت‌ها، بزرگترین جهاد تبیین است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید محمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداءبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید محمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء امروز ۱۲ دی ماه در جمع معاونین فرمانداران و بخشداران استان، افزود: مهمترین چالش پیش روی نظام از دید مقام معظم رهبری گره های ذهنی است که برای رفع آن شخص ایشان بیانیه گام دوم انقلاب را در سال ۹۷ صادر کردند. 

وی بیان کرد: برای روشن شدن ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب تمام بخش های کشور باید پای کار باشند برای همین منظور حکم جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری صادر شد. 

این استاد و پژوهشگر حوزه اظهار کرد: فلسفه جهاد تبیین باز کردن گره‌های ذهنی مخاطبان است لذا در فتنه اخیر هم مشاهده شد که تمام مشکل همین گره های ذهنی بود. 

وی ادامه داد: فتنه اخیر ناشی از مشکلات اقتصادی نبود و شعارها در حوزه آزادی، زنان و حکومت اسلامی بود که ۲ شبهه رفراندوم دیکتاتوری در آن پر رنگ بود. 

به گفته وی؛ بسیاری از شبهات ذهنی واقعیت نداشت و درست نبود لذا با توجه به نزدیک بودن دهه فجر رزمایش بزرگ جهاد تبیین باید اجرا شود. 

استاد حوزه ادامه داد: این رزمایش باید در برگیرنده اصول و مبانی باشد تا اذهان را به سمت دستاوردهای نظام هدایت کند البته آن اموری که مورد تحریف دشمن بوده نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

راجی یادآور شد: برخی اعتراضات خیابانی ناشی از مشکلات اقتصادی است اما  در فتنه اخیر شعارها اقتصادی نبود بلکه در حوزه زنان و حکومت اسلامی اعتراض داشتند البته وقتی درباره شبهات صحبت می کردند مباحث به مسئله اقتصاد کشیده می‌شد اما شعار اصلی نبود.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای تحقق جهاد تبیین گام بردارند و باز کردن گره‌ها و شبهات ذهنی مخاطب با بیان دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی بزرگترین اقدام در راستای تحقق جهاد تبیین برای مسئولان است.

راجی گفت: مقابله با بزک پهلوی و نشان دادن چهره کریه این رژیم از اموری است که طی ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامای کمتر توجه شده و اگر کاری هم صورت گرفته به گوش کسی نرسیده است.

وی با طرح این سؤال که پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و جنایات آمریکا چقدر برای نسل جوان بازگو شده، خاطرنشان کرد: روشنگری و تصحیح ذهنیت‌ها، بزرگترین جهاد تبیین است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: یک دروغ از عملکرد رژیم پهلوی را مطرح می‌کنند ولی هزاران کاری که در انقلاب اسلامی انجام شده را نمی‌بینند لذا روشن کردن ذهنیت‌ها کار مهمی است.

وی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جدید اثبات شود افزود: طی ۴۳ سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده، اما به گوش مخاطبان ما نرسیده لذا باید در دهه فجر دستگاه‌های مختلف روایت پیشرفت را ایجاد کنند و همه اقدامات مهم را به گوش مردم برسانند.

راجی تصریح کرد: جهاد تبیین این نیست که فهرست کارها را ارائه دهیم بلکه باید با قرائت جدید آنها را منتشر کنیم، مسئولان باید با مردم حرف بزنند و این جهاد تبیین است؛ دانشجویان و دانش‌آموزان از دستاوردهای انقلاب چیزی نمی‌دانند و این وظیفه مسئولان است که تبیین را انجام دهند چراکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور رویگردانی از آرمان‌های انقلاب است. 

وی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای دولت در یک سال اخیر برای مردم بازگو شود، گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راه‌اندازی شده که کار بزرگی است.

راجی افزود: کارهای مهمی در دوران انقلاب به‌ ویژه در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه برق رسانی، آبرسانی و گاز برای خدمت به مردم انجام شده که باید در این زمینه تولید محتوا صورت گیرد.

وی بیان کرد: روزهای روشنی در پیش داریم و اگر جهاد تبیین نباشد اینها به گوش مردم نمی‌رسد، مسئول باید عالی کار کند و با جهاد تبیین، اقدامات را به گوش مردم و مخاطب برساند؛ اپراتوری رسانه‌ای هیچ جایگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ندارد لذا آن دسته از نسل جوان ما که اطلاعی از این اقدامات ندارند به بهانه اعتراض کف خیابان می‌آیند.

راجی یادآور شد: برای فوت مهسا امینی بیش از ۱۰۰ روز شده که همه رسانه‌ها علیه کشور ایران حرف می‌زنند اما از هزاران جنایت آمریکا هیچ رسانه‌ای سخن به میان نمی‌آورند.

 

انتهای پیام
captcha