تیم‌های برتر مسابقات مناظره دانشجویی در یزد معرفی شدند
کد خبر: 4111790
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

تیم‌های برتر مسابقات مناظره دانشجویی در یزد معرفی شدند

مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با معرفی تیم‌های برگزیده به‌کار خود پایان داد.

اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری»، امروز، 13 دی‌ماه به همت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و با معرفی تیم‌های برگزیده به‌کار خود پایان داد.

زهیر حاجی‌حسینی، مشاور امور جوانان استاندار یزد در این مراسم اظهار کرد: برگزاری این مناظرات در یازده سال متوالی نشان از عزم و اراده مجموعه سازمان جهاددانشگاهی در استان دارد که می‌تواند زمینه‌ساز فضای گفت‌وگو در جامعه باشد.

وی بر ضرورت گفت‌وگو در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: هر میزان یک حاکمیت و ساختار حکمرانی بتواند نظام گفت‌وگوی عادلانه را برقرار کند، زمینه رشد و بالندگی خود را فراهم کرده است.

حاجی‌حسینی ادامه داد: گفت‌وگو امری یک طرفه نیست و محدود به گروه و افراد خاصی نمی‌شود و در همه بخش‌ها باید رواج یابد و خوشبختانه با برگزاری این مناظرات و در بستر دانشگاه این اتفاق رخ داد. البته یکی از رسالت‌های دانشگاه این است فارغ از بحث‌های علمی و آکادمیک، فضای امر سیاسی را در جامعه زنده کند که افراد بتوانند اندیشه‌ها و و بالاتر از آن اراده‌های خود را به میدان بیاورند و یکی از زمینه‌های اراده این است که آزادانه بیان شود و این مسابقات، این باب و همچنین قواعد گفت‌وگو را در جامعه دانشگاهی بویژه دانشجو فراهم می‌آورد.

مشاور امورجوانان استانداری یزد گفت: اگر بخواهیم به فرموده شهید بهشتی که «دانشجو مؤذن جامعه است»، عمل کنیم،  دانشجو باید به قواعد گفت‌وگو مسلط شود.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از مجموعه جهاددانشگاهی استان یزد اظهار امیدواری کرد: تیم‌های برتر بتوانند در سطح ملی درخشیده و به رتبه‌های برتر دست یابند.

رقابت 32 تیم در مسابقات مناظره

علی صدری اصفهانی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مکتب سلیمانی، مکتب صدق، اخلاص، ازخودگذشتگی، خستگی‌ناپذیری و... بود و امیدواریم بتوانیم پیرو همه شهدا بویژه سردار دلها باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند جهادگر دکتر کاظمی آشتیانی نیز گفت: این دانشمند بنیانگذار پژوهشکده رویان بود و خدمات زیادی در زمینه سلول‌های بنیادین و ناباروری انجام داد، امیدواریم دانشگاهیان دنباله‌رو منش دکتر کاظمی باشیم .

صدری اصفهانی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی بیان کرد: این مناظرات با شعار «فرصتی برای یادگیری» برگزار و هدف این است روحیه پژوهش، پرسشگری، مطالبه‌گری فن و بیان و ... بین دانشجویان رواج یابد و ضمن اینکه این اقدام در یک محیط دوستانه صورت گیرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد اضافه کرد: جامعه ما بیش از هر زمانی نیاز به گفتن و شنیدن دارد و این مسابقات می‌تواند نقطه شروعی برای این مهم باشد و مسئولان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی حضور 32 تیم دانشجویی در قالب 128 نفر از هشت دانشگاه را یادآور شد و افزود: حضور تیم‌ها در مسابقات امسال با رشد 50 درصدی نسبت به سال قبل  همراه بود و خوشبختانه این مسابقات در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.

صدری ادامه داد: همچنین 21 عضو هیئت علمی مسئولیت داوری این دوره از مسابقات را برعهده داشتند و در مجموع 31 مسابقه برنامه مناظره برگزار شد.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم که با حضور محمدرضا دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد، از سلطانی‌نژاد پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان که بیشترین تعداد شرکت کننده در این مسابقات را داشت، اعضای هیئت داوران و تیم‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

براین اساس تیم‌های «پرواز»، «اوج» از دانشگاه یزد و «برنا» از دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

انتهای پیام
captcha