آشنایی کودکان با سردار سلیمانی در «شهر شکوفه‌ها»
کد خبر: 4111964
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

آشنایی کودکان با سردار سلیمانی در «شهر شکوفه‌ها»

نخستین کارت قصه «شهر شکوفه‌ها» با عنوان «چهارمین شکلات، با هدف آشنایی کودکان با سردار سلیمانی برای کودکان 4 تا 6 سال مهدهای شهرشکوفه تولید و توزیع شد.

تولید اولین کارت قصه «شهر شکوفه‌ها» با موضوع سردار سلیمانی

احسان تدین، معاون موسسه آموزش شهر، وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از تولید و انتشار نخستین کارت قصه این موسسه با عنوان «چهارمین شکلات» هم‌زمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: «چهارمین شکلات» روایتی واقعی و کودکانه از «نهال»، دختر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی از هم‌رزمان ودوستان نزدیک شهید حاج قاسم سلیمانی است که با عنوان قصه‌های شهرشکوفه‌ها به صورت کارت قصه تولید شده است.

معاون موسسه آموزش شهر ضمن اشاره به اینکه «شهر شکوفه‌ها» برند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه مهد و پیش‌دبستانی است، اضافه کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیش از 80 مهد و مرکز پیش‌دبستانی در در مناطق 22گانه تهران دارد که امسال به لطف کم‌رنگ شدن کرونا، حدود 4 تا 5 هزار نوآموز در این مهدها مشغول فراگیری و آموزش هستند.

تدین با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت موسسه آموزش شهر بنا بر این است که ماهانه یک کارت قصه موضوعی در موضوع انقلاب و ارزش‌های ملی تولید شود، افزود: تولید اولین محتوا و کارت قصه با ایام بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مقارن شد و اولین کارت قصه با عنوان «چهارمین شکلات» روایت شد.

وی ضمن اشاره به موضوع قصه «چهارمین شکلات» که حول محور یک دختر شهید مدافع حرم از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ سوریه می‌گذرد؛ عنوان کرد: این کارت قصه به منظور پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و به مناسبت شهادت سردار سلیمانی تولید شد و درواقع سعی دارد به نحوی سردار حاج قاسم سلیمانی را با زبانی کودکانه به نسل دهه نودی و رده‌های سنی 4 تا 6 سال بشناساند.

معاون موسسه آموزش شهر در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به تفاوت کارت قصه و کتاب داستان، گفت: صفحات کتاب قصه نسبت به کارت قصه بزرگ‌تر و عموما پرتعدادترو مجلد است اما در کارت قصه هر صفحه یک روایت را نقل می‌کند و تصویرگری شده است.

تدین ادامه داد: اولین کارت قصه تولید شده در موسسه آموزش شهر با عنوان «چهارمین شکلات» در پنج صفحه تولید شده است که صفحه رو نقاشی مرتبط با داستانی است که در پشت صفحه اتفاق افتاده است. در کارت قصه برخلاف کتاب قصه -که یک روایت کلی از موضوع و داستان بیان می‌کند- هر کدام از صفحه‌ها داستانی دارد که تصویرسازی آن در پشت صفحه اتفاق افتاده است.

وی افزود: کتاب صوتی «چهارمین شکلات» هم با صدای فاطمه آقاخانی برای کودکان شنیدنی شده است و کسانی که دوست دارند نسخه صوتی «چهارمین شکلات» را هم بشنوند، می‌توانند از طریق اسکن کیوآرکدی که در پشت هر کارت قصه قرار داده شده است، نسخه صوتی اثر را هم بشنوند.

معاون موسسه آموزش شهر در ادامه گفت: در وهله اول این طرح، جامعه هدف ما جامعه چهار هزار نفری نوآموزانی است که در مهدها و پیش‌دبستانی‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شرکت می‌کنند؛ اما فایل پی‌دی‌اف آن را روی سایت موسسه بارگزاری کرده و در اختیار عموم مردم قرار دادیم و دوستانی که مایل به دریافت این کارت قصه‌ها هستند می‌توانند هم فایل پی‌دی‌اف اثر و هم کتاب صوتی آن را دریافت کنند.

تدین در توضیح بحث فنی کارت قصه «چهارمین شکلات» هم عنوان کرد: نویسنده اولین کارت قصه شهر شکوفه‌ها، رقیه ذاکری از نویسنده‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت است و هاجر سلیمی نمین از هنرمندان شناخته شده کشور کار تصویرگری این کارت قصه را انجام داده است.

وی افزود: علاقه‌مندان به استفاده از کارت قصه «چهارمین شکلات می‌توانند به سایت https://shahramookht.ir مراجعه کنند و فایل را دانلود کنند. همچنین فایل پی‌دی‌اف آن را به اکثر مهدکودک‌های فعال در شهر تهران ارسال کردیم و در اختیار نسل نونهال گذاشتیم تا یک فرهنگسازی و آشنایی هرچه بیشتر با منش و و رفتار و اخلاق سردار سلیمانی باشند.

معاون موسسه آموزش شهر در پایان از تولید و انتشار دومین کارت قصه شهر شکوفه‌ها ویژه 22 بهمن خبر داد و افزود: اقدامات اولیه ان انجام شده و با چند نفر از نویسنده‌های حوزه کودک و تصویرگران خوب صحبت کردیم تا در 22 بهمن یک محصول خوب ویژه مخاطب کودک و و نوجوان ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha