رونمایی از سردیس سردار دل‌ها در شیراز
کد خبر: 4111977
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

رونمایی از سردیس سردار دل‌ها در شیراز

همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و روز جهانی مقاومت، طی آیینی از سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ساختمان مرکزی شهرداری شیراز رونمایی شد.

رونمایی از سردیس سردار دل‌ها، شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و روز جهانی مقاومت، آیین رونمایی از سردیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز، 13 دی‌ماه به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز برگزار شد.

این مراسم با حضور شهردار کلانشهر شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، جمعی از معاونان شهردار و مدیران شهری و با همراهی اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شهرداری شیراز که مزین به نام سردار حاج قاسم سلیمانی است، برگزار شد.

 محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این مراسم گفت: تمامی شهدا نزد پروردگار متعال اجر گرانبهایی دارند و جایگاه سردار شهید سلیمانی ویژه و ارزنده خواهد بود.

وی با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: جایگاه شهید سلیمانی در قلب مردم بود و آیین تشییع ایشان بسیار پرشکوه توسط مردم برگزار شد. در همین راستا رونمایی از سردیس شهید سلیمانی گامی کوچک در گرامی داشت مقام و جایگاه این شهید بزرگوار است.

اسدی ضمن قدردانی از حضور نیروهای پلیس، اعضای شورای اسلامی شهر، همکاران شهرداری و مسئولان در این مراسم تصریح کرد: در جامعه اسلامی همه دوستدار شهید سلیمانی هستند و این شهید بزرگوار یک شخصیت جهانی هستند.

شهردار شیراز با طرح این پرسش که حاج قاسم در ذهن مردم چه ویژگی داشت که ماندگار شد، افزود: سردار سلیمانی اهل خط و خطوط و چپ و راست نبود و با وجود اینکه بیش از ۶۰ سال سن داشت و سوابق درخشانی را در کارنامه داشت، اما همچنان به عنوان یک سرباز پیاده در مرزهایی که هزاران کیلومتر با ما فاصله داشت، برای حراست از ایران اسلامی جانفشانی می‌کرد.

وی با بیان اینکه حادثه تروریستی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دست داعش ملعونی رخ داد، اهمیت حماسه‌آفرینی‌های شهید سلیمانی را پررنگ می‌کند، گفت: این شهید بزرگوار قسمت عمده‌ای از عمر پربرکت خود را صرف شکست آن‌ها در جبهه عراق و سوریه کرد و در پرتو این رشادت‌ها ما به امنیت رسیده‌ایم.

اسدی ادامه داد: شهید سلیمانی به دلیل آرمان‌گرایی و ارادتی که به مردم و نظام داشت بخش زیادی از زندگی خود را در خارج از مرزها و در سپاه قدس به مقابله با داعش گذارند و در آخر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهردار شیراز تأکید کرد: امروز ما جز خادمان مردم و پرسنل شهرداری هستیم و امید است این عشق و علاقه ایشان را در خدمت‌رسانی به مردم شیراز به منصه حضور گذاشته تا روح ایشان هم از ما شاد شود.

ترویج سیره شهدا به واسطه مفاهیم فرهنگی

 در ادامه این مراسم روح‌الله مظفری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از عزم جدی برای پرداختن به سیره شهدا با توسل به رویکردهای فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این سردیس به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام در ساختمان جدید شهرداری شیراز که مزین به نام سردار شهید سلیمانی است، رونمایی شد.

وی از تلاش سازمان سیما و منظر در راستای عطرافشانی یاد شهدا در جامعه به‌واسطه مفاهیم فرهنگی خبر داد و افزود: جمع کثیری از معاونت‌های شهرداری در ساختمان جدید که مزین به نام حاج قاسم است، مستقر شده‌اند و سومین سالگرد این شهید بزرگوار فرصت مناسبی است تا ساختمان عظیم مدیریت شهری را مزین به سردیس سردار بزرگ اسلام کنیم.

مظفری با ابراز امیدواری مبنی بر اجرایی سازی اهداف حاج قاسم در جامعه افزود: علاوه بر این سردیس، برای سایر شهدا شاخص شهر شیراز هم تندیس‌ها و سردیس‌‎هایی در حال اجراست و به زودی شاهد رونمایی از تعدادی از آنها از جمله سردیس شهید اسکندری خواهیم بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در پایان افزود: جنس این سردیس از بتن گلاسه با روکش برنز است و توسط یکی از هنرمندان مطرح شهر طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha