جهاددانشگاهی به ایده‌پردازی دانشجویان کمک کند
کد خبر: 4112007
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

جهاددانشگاهی به ایده‌پردازی دانشجویان کمک کند

رئیس دانشگاه قم در دیدار با رئیس و معاون جهاددانشگاهی استان گفت: بحث از ایده تا کارآفرینی را در سطوح مختلف دنبال کنید و برای ایده‌پردازی دوره آموزشی و کارگاه برگزار کنید و کمک کنید دانشجویان یاد بگیرند چطور ایده‌پردازی کنند.

جهاددانشگاهی کمک کند دانشجویان ایده‌پردازی کنندبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، رئیس جهاددانشگاهی استان قم به همراه معاون فرهنگی این واحد و مدیران شعب جهاددانشگاهی در دانشگاه قم با رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

محمد حیدری در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسین‌شریفی به تشریح فعالیت‌های جهاددانشگاهی از گذشته تاکنون پرداخت و بیان کرد: هرگاه کاری به جهاددانشگاهی سپرده شد این نهاد با موفقیت به نیاز کشور پاسخ داده و این موضوع از دید هیچ یک از مسئولین نظام پوشیده نیست.

وی افزود جهاددانشگاهی نقطه امیدواری کشور در زمینه کارهای علمی و اجرایی بر زمین مانده است چرا که گستردگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و شبکه عظیم علم و فناوری در سطح کشور سبب توانمندی بالای جهادگران در انجام کارهای غیر ممکن شده و 42 سال سابقه پژوهشی، فرهنگی و علمی جهاددانشگاهی این نهاد را به مرجعی برای حل مسائل کشور تبدیل کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم، با اشاره به این که جهاددانشگاهی نهادی است که در آن فاصله ایده تا محصول طولانی نیست، گفت: فرایند ایده‌پردازی و تولید محصول در جهاددانشگاهی با بررسی همه جوانب امر به سرعت طی می‌شود و ما در جهاددانشگاهی این آمادگی را داریم که ایده‌پردازی و تبدیل ایده به طرح‌های فناورانه را به دانشجویان آموزش دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی در زمینه تبدیل ایده به محصول اشاره کرد و افزود: تیم‌های فناور پس از ارائه ایده اولیه و توانایی فنی خود در این مرکز پذیرش می‌شوند و از مشاوره‌های تجاری و حمایت‌های جهاددانشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، واحد استان قم نیز در این دیدار به فعالیت‌های فرهنگی این واحد به ویژه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی قم در هفت دانشگاه دولتی استان شعبه دارد و در هر یک از این دانشگاه‌ها با توجه به سیاست‌های دانشگاه و نیاز دانشجویان فعالیت‌های فرهنگی ویژه‌ای را به عمل می‌رساند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های ترویجی، دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و اشتغال‌پذیرکردن دانشجویان با رویکرد آینده مشاغل و مشاغل آینده از جمله برنامه‌های کلیدی جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه‌های استان است که با استقبال مسئولین دانشگاه‌ها و دانشجویان مواجه شده است.

حسینی ادامه داد: برپایی میز ایده در دانشگاه و کمک به ایده‌پردازی دانشجویان و جذب دانشجویان مستعد در هسته‌های فناور مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی نیز فعالیت قدیمی اما مهم جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه قم است که در صورت تمایل دانشگاه می‌توان فعالیت‌های جهاد در این زمینه را توسعه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات رئیس و اعضای جهاددانشگاهی در همکاری با دانشگاه قم گفت: ما با تمام توان آماده همکاری و هم‌افزایی با جهاددانشگاهی هستیم.

رئیس دانشگاه قم مسئله ایده‌پردازی و کارآفرینی را پر اهمیت ارزیابی کرد و گفت: بحث از ایده تا کارآفرینی را در سطوح مختلف دنبال کنید و برای ایده‌پردازی دوره آموزشی و کارگاه بذارید تا دانشجویان یاد بگیرند چطور ایده‌پردازی کنند.

وی بیان کرد: نه فقط برای کسانی که صاحب ایده هستند بلکه این آموز‌ش‌ها باید برای کسانی که در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند بطور هوشمند و برنامه‌ریزی‌شده برگزار شود تا دانشجویان در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف نحوه ایده‌پردازی و پرورش ایده‌های خود را بیاموزند.

انتهای پیام
captcha