بسیج امکانات جهت مانور پیشگیری و مقابله با سیل
کد خبر: 4112039
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

بسیج امکانات جهت مانور پیشگیری و مقابله با سیل

استاندار خوزستان بر تکمیل آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان به منظور مقابله با سیل و ضرورت بسیج امکانات جهت مانور پیشگیری و مقابله با سیل تاکید کرد.

علی اکبر حسینیبه گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان که امروز ١٣ دی‌ماه  برگزار شد، برنامه‌های کوتاه‌مدت‌، میان‌مدت و بلندمدتی که می‌توان در راستای مقابله با وقوع سیل انجام داد را مطرح کرد.

حسینی محراب همچنین بر تکمیل آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: در جلسات آتی به طرح‌های مطالعاتی که در این زمینه‌ انجام شده است؛ پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بسیج امکانات جهت مانور پیشگیری و مقابله با سیل گفت: باید توان استان خوزستان برای پیشگیری از سیل با استفاده از گروه‌های ناظر در شهرستان‌ها سنجیده شود.

استاندار خوزستان افزود: روستاییان، عشایر و همه افرادی که ممکن است با وقوع سیل دچار خسارت احتمالی شوند از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند.

حسینی محراب ادامه داد: در روزهای آینده از رفتن به دریا جلوگیری شود؛ حتی یک نفر هم نباید آسیب ببیند.

وی با اشاره به فعال‌سازی گروه‌های جهادی تصریح کرد: از توان گروه‌های جهادی حتی قبل از بحران‌ها استفاده شود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه راهداری پایش مستمر مسیرها را انجام دهد؛ گفت: مسیرهای اصلی و فرعی تحت هیچ عنوان نباید قطع شود و ترددها باید به صورت مداوم برقرار باشد.

لازم به ذکر است؛ با توجه به هشدار سطح قرمز بارندگی در خوزستان، تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران مرتبط با بحران از شامگاه سه‌شنبه لغو می‌شود.

انتهای پیام
captcha