دهمین دوره پویش ختم قرآن‌کریم در ابهر برگزار شد
کد خبر: 4112087
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

دهمین دوره پویش ختم قرآن‌کریم در ابهر برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت و بصیرت، دهمین دوره پویش ختم قرآن‌کریم و نذر صلوات در شهرستان ابهر برگزار شد.

ختم قرآن

آیسان صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به مناسبت ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت و بصیرت، ختم قرآن‌کریم با نیت اهدای ثواب برنامه به شهدای اسلام و ۴۰۰ شهید شهرستان ابهر به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همراه ایشان شهید هادی طارمی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این پویش، تصریح کرد: با توجه به اینکه در تلاوت ساده قرآن آثار و فواید ارزشمندی است، هدف از برگزاری ختم قرآن‌کریم تشویق فعالان قرآنی و علاقمندان حوزه قرآن و عترت به داشتن رابطه مستمر و جاری با قرآن‌کریم و قرائت مستمر و روزانه قرآن است که زمینه‌ ایجاد انس با قرآن‌کریم است.

صادقی تاکید کرد: در آیه ۵۷ سوره یونس آثار و فواید ارزشمند این کتاب آسمانی را خداوند حکیم بدین‌گونه می‌فرماید: ای مردم به حقیقت نامه‌ای که همه پند و اندرز و شفای دل‌ها و هدایت و رحمت برمومنان است از جانب خدای‌تان آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر با اشاره به اینکه ثواب قرائت قرآن در سوره‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در آیه ۵۸ سوره یونس نیز خداوند متعال می‌فرماید: ای پیامبر به مردم بگو باید منحصرا به فضل پروردگار و رحمت خدا شادمان شوند و به نزول قرآن مسرور باشند که این بهتر و مفیدتر از هر ثروتی است که می‌اندوزند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و مؤسسه قرآن و عترت کوثر، انجمن قرآن و نهج‌البلاغه و کمیته فرهنگی هنری یادواره ۴۰۰ شهید شهرستان ابهر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha