شهید قاسم سلیمانی قهرمان جهاد تبیین بود
کد خبر: 4112210
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹

شهید قاسم سلیمانی قهرمان جهاد تبیین بود

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی، قهرمان جهاد تبیین بود، گفت: مقام معظم رهبری سال‌هاست در خصوص جهاد تببین، حکمرانی اسلام، بیان واقعیات و خدمات نظام به‌ویژه برای نسل نظام تأکید دارند و شهید سلیمانی جهاد تبیین را از سال‌های قبل شروع کرده بود و همواره در مساجد با نسل جوان ارتباط داشت.

دکتر امیر علی‌حیدر امیریبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری‌، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان چهارشنبه، 14 دی‌ماه در نشست جهاد تبیین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار کرد: باید ویژگی‌های سردار سلیمانی در ابعاد فردی، اجتماعی و هماهنگی محور مقاومت تبیین شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، هماهنگ‌کننده محور مقاومت در جبهه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه نظامی، سیاسی و دیپلماتیکی بود، گفت: امروز چندین نفر وظیفه هماهنگی و ارتباط جبهه مقاومت را انجام می‌دهند.

امیری با بیان اینکه امروز جهاد تبیین که مورد توجه مقام معظم رهبری است، توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم را خنثی می‌کند، اظهار کرد: سردار سلیمانی، قهرمان جهاد تبیین بود چراکه مقام معظم رهبری سال‌هاست در خصوص جهاد تببین، حکمرانی اسلام، بیان واقعیات و خدمات نظام به‌ویژه برای نسل نظام تأکید دارند و سردار سلیمانی جهاد تبیین را از سال‌های قبل شروع کرده بود و همواره در مساجد با نسل جوان ارتباط داشت.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز محور اتحاد جهان اسلام و امید مظلومان جهان، جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: نسل جوان به‌ویژه دهه هشتادی‌ها، دستاوردهای نظام را نمی‌دانند و می‌گویند تمام دنیا پیشرفت کرده حال باید با جهاد تبیین، پیشرفت‌های کشور را در ابعاد مختلف با سایر کشورها مقایسه و شبهاتی که بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شده را به درستی پاسخ داد.

وی با بیان اینکه عمده رسانه‌های جهان در اختیار استکبار جهانی است و شبکه‌های ماهواره‌ای که بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند، طوری بیلان کار ایران را ارائه می‌دهند که ایران کشوری عقب‌مانده است، ادامه داد: در مقابل هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمن وظیفه تمام افراد جهاد تبیین است و این جهاد را باید از خانواده آغاز کرد.

امیری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران سبب بیداری اسلامی شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران الگوی مستضعفین و مظلومان جهان است چراکه در جمهوری اسلامی  مستضعفین پرچمدار هستند البته مستضعفین کسانی هستند که سرمایه دارند اما اجازه بروز ندارند یا استکبار جهانی، اجازه شکوفا شدن و بروز استعدادها و سرمایه‌های آنان را نمی‌دهد این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران بسیاری از استعدادها شکوفا شد و یکی از رویش‌ها سردار سلیمانی است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در زمینه جهاد تبیین فعالیت‌های فراوانی انجام داده و با نسل جوان ارتباط داشت، گفت: ما نسل جوان را فراموش کردیم و برای آنان واقعیت را روایت نکردیم لذا دشمنان روایت کردند حال باید در حوزه رسانه‌ای کار کنیم روایت درست برای نسل جوان بیان شود چراکه جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است.

وی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان امروز دهه هشتادی و دهه نودی دارای درک بالا و اهل فضای مجازی هستند، اظهار کرد: در جهاد تبیین باید قدرت اقناع داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمنان جوانان را از حقیقت منحرف کنند کمااینکه درک جوانان امروز واجب است البته باید بدانیم دهه هشتادی‌ها، دل پاکی دارند و باید آنان را درک کنیم.

امیری نفود قلبی و ارتباط معنوی در محور مقاومت را از دیگر ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی دانست و با بیان اینکه این سردار بزرگ اسلام نفوذ معنوی در دل رزمندگان جبهه مقاومت داشت، تصریح کرد: حاج قاسم مطیع محض ولایت بود به طوری‌که رابطه مقام معظم رهبری با وی مانند امام و مأموم بود.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در جنگ 33 روزه برای اولین‌بار جهان اسلام در مقابل اسرائیل پیروز شد و در این راستا سردار، محور مقاومت بود، اضافه کرد: در مبارزه با داعش، سردار سلیمانی کمر داعش را شکست و آمریکا راهی جز به شهادت رساندن سلیمانی نداشت چون سردار سلیمانی سپر مقابله با تمام توطئه‌های دشمنان در منطقه بود.

وی با بیان اینکه ده‌ها کشور از داعش حمایت کرده بودند اما شهید سلیمانی داعش را زمین‌گیر کرد،  ادامه داد: داعش نیامده بود که برود بلکه آمده بود کشور تشکیل دهد اما نابود شد و وقتی نتوانست در میدان جنگ، سلیمانی را شهید کند او را ناجوانمردانه در حالی که مهمان کشور دیگری بود شهید کرد و به خیال خام خود فکر می‌کرد هژمونی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از بین می‌رود اما امروز شهید سلیمانی از خود سردار سلیمانی خطرناک‌تر است.

امیری با بیان اینکه امروز حاج قاسم یک الگو و سمبل است لذا باید ویژگی‌های وی را تبیین کنیم و از مکتب سلیمانی، سلیمانی‌ها ساخته شود، گفت: مکتب سلیمانی یعنی سلیمانی‌وار زندگی کنیم کمااینکه این سردار بزرگ اسلام در دوران رزمندگی 17بار مجروح شد و همیشه سر نماز دعا می‌کرد، شهید شود.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه کارگزاران حکومت اسلامی در هر لباسی باید سلیمانی‌وار زندگی کنند و باید سلیمانی‌ها ساخته شود، اظهار کرد: خانواده‌ها فرزندان خود را درک کنند، در کنار توجه به مباحث مادی، به مباحث معنوی توجه کرده و از بیان واقعیات نظام غافل نشوند و بدانند دشمنان در بخش فضای مجازی بر علیه نسل جوان و نوجوان، توطئه می‌کنند لذا استفاده فرزندان از فضای مجازی مدیریت شده باشد.

انتهای پیام
captcha