تفهیم فرهنگ نماز برای نسل نو نیازمند کار عمیق است
کد خبر: 4112391
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

تفهیم فرهنگ نماز برای نسل نو نیازمند کار عمیق است

استاندار یزد گفت: نسل جوان بواسطه رشد فضای مجازی همواره در معرض خطر قرار دارند و لذا کار کردن بر روی تقویت بنیه دانش آموزان و باور آنان به اصل عبودیت و اطاعت مهم است و باید کار عمیقی برای تفهیم فرهنگ نماز برای نسل نو صورت گیرد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 15 دی‌ماه در هشتمین اجلاس استانی نماز که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در شهرستان ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: نماز روحیه عبودیت و خاکسپاری است و پله تعالی انسان می‌شود و به همین دلیل در تمامی آیات و روایات اقامه نماز شرط اصلی سعادت انسان دانسته می‌شود.

وی ادامه داد: درباره اهمیت نماز سخن فراوان گفته شده و لذا با نگاه به انبوه مطالبات و انتظارات رهبر معظم انقلاب از مسئولان و خواص و دست اندرکاران امر اقامه نماز در این زمینه درخواست می‌شود نسبت به این امر اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

فاطمی با اشاره به وضعیت و سیاست استان در این زمینه گفت: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب کشاندن جوانان به مساجد با بیان حرف‌های نو است و لذا مراد ایشان این است که هیئت امنا و دست اندرکاران مساجد و امام جماعت به مباحث روز مجهز شوند تا نسل جوان را که ذهن شبهه‌سازی دارند، با مهربانی و عطوفت جذب کنند و برای این کار باید ائمه جماعات به مطالعه بیشتر ترغیب شوند و ستاد اقامه نماز باید محتوای مورد نیاز در قالب بسته‌های تبیینی و روانشناختی در اختیار امام جماعت قرار دهد و از همین رهگذر امام مسجد به امام محله تبدیل می‌شود.

بهره‌مندی از هنر برای اشاعه نماز

استاندار یزد گفت: ترویج این واجب الهی با استفاده از ابزار هنر لازم و ضروری است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در عرصه هنر از هنرهای تجسمی گرفته تا هنرهای آوایی بویژه هنرهای نمایشی، برای ترویج و اشاعه نماز اول وقت و جماعت استفاده شود.

وی ادامه داد: رویکرد استان در بحث فرهنگ رویکرد دینی با تأکید بر نماز است و از تأمین محتوا در این حوزه استقبال و حمایت می‌کنیم. 

فاطمی افزود: موضوع دیگر درباب نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و نسل نوپاست که رهبر انقلاب در اکثر پیام‌های خود به اجلاس سراسر نماز روی این موضوع فراوان تأکید کرده‌اند، نسل جوان و قشر دانشجو و دانش آموز بواسطه توسعه و رشد فضای مجازی در معرض خطر قرار دارند و لذا کار کردن بر روی تقویت بنیه دانش آموزان و باور آنان به اصل عبودیت و اطاعت مهم است و باید کار عمقی برای تفهیم فرهنگ نماز برای نسل نو صورت گیرد.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پروش استان اقدامات اساسی در پاسخگویی به شبهات در دستور کار داشته باشد و تلاش کنند تا اهداف سند تحول بنیادین برای رسیدن به حیات طیبه و بویژه ساحت اعتقادی محقق شود.

استاندار یزد بیان کرد: یکی از محورهای مهم در حوزه نماز گسترش فرهنگ مسجد محوری است که مساجد باید به کارکرد اصیل خود یعنی مرکز مراوادت و تعاملات مردم برگردد چرا که دشمن سعی داشته این جایگاه کلیدی و مساجد و ائمه جماعات را در محله مخدوش کند.

وی گفت: در راستای کلیت ترویج فرهنگ نماز باید در تمامی فراخوان‌ها و رویدادهای پژوهشی و فرهنگی استان در سال پیش رو یعنی 1402 اشاعه فرهنگ نماز به عنوان یک محور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha