گرامیداشت جهادگران عرصه دانش و مقاومت برگزار شد
کد خبر: 4112489
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

گرامیداشت جهادگران عرصه دانش و مقاومت برگزار شد

گرامیداشت سالگرد درگذشت جهادگر فقید دکتر کاظمی آشتیانی و شهید مدافع حرم وحید زمانی نیا، همرزم و محافظ شهید سپهبد سلیمانی از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.

در حال تکمیل/ گرامیداشت جهادگران عرصه دانش و مقاومت برگزار شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، روز چهارشنبه 14 دی، جمعی از دانشجویان و اعضای جهاددانشگاهی در هفدهمین سالگرد درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی، رئیس سابق پژوهشگاه رویان و سومین سالگرد شهادت شهید زمانی‌نیا از همرزمان و محافظ شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور بر مزار آنان، به مقام والای ایشان ادای احترام کردند.

دانشجویان و اعضای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با حضور بر مزار شهید زمانی‌نیا از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یاد و نام شهدای مقاومت را گرامی داشتند و بر این نکته تاکید کردند که جوانان سربلند و آزاده‌ای که در راه دفاع از اسلام ایران جان خود را فدا می‌کنند، تنها محدود به هشت سال دوران جنگ تحمیلی نیستند. ما جوانانی داریم که مدافع امنیت هستند و مدافع حرم هستند و جانانه در مقابل دشمنان ایران و اسلام می‌ایستند و اگر شربت شهادت را بنوشند به آرزوی دیرینه خود رسیده‌اند.

شهید وحید زمانی یکی از شهدای مقاومت است که محافظ سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» بود که همراه ایشان و در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی سردار سلیمانی همراه ایشان به شهادت رسید. 

بخشی از وصیتنامه شهید زمانی‌نیا

بارالها، امیدوارم گناهانی که تا به حال کرده‌ام را ببخشی و از سر تقصیرات این بنده پرگناه بگذری. خدایا، تو را به اباعبدالله الحسین(ع) قسم می‌دهم که ما را از فیض شهادت محروم نفرما و از پدر و مادر و دوستان خویش می‌خواهم که فقط و فقط برای مظلومیت حضرت ثارالله(ع) گریه کنند.
از تمامی خانواده، بستگان و دوستان می‌خواهم که پشتیبان انقلاب اسلامی باشند و رهبر معظم انقلاب را در این راه پر خطر تنها نگذارند تا ان‌شاءالله پرچم نظام اسلامی به دستان مبارک امام زمان(عج) برسد. من در این راه هیچ ترسی از مرگ ندارم زیرا راه ما حق است و دشمنانمان باطل. همیشه از خدای خویش خواسته‌ام مرگ این حقیر در رختخواب رقم نخورد بلکه لیاقت و سعادت فدا شدن در راه اسلام و تشیع اهل بیت(ع) را از خدای خویش خواستار بوده‌ام.
 
همچنین دانشجویان با حضور بر مزار مرحوم شهید دکتر کاظمی آشتیانی یاد و خاطره این جهادگر عرصه علم و دانش را گرامی داشتند. دکتر کاظمی آشتیانی، دانش‌آموخته دکتری ژنتیک از دانشگاه تربیت مدرس بود، که پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانند سازی در ایران نقش بسزایی داشت. از وی در سال ۱۳۸۳ در مراسم چهره‌های ماندگار جمهوری اسلامی تقدیر شد.

یادآور می‌شود که مرحوم کاظمی آشتیانی با همکاری دو تن از همکارانش به سال ۱۳۶۱، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه در واقع هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که در سال ۱۳۶۵ شکل گرفت. کاظمی تا سال ۱۳۷۰ مسئولیت بخش طرح‌ها و تحقیقات آن را بر عهده داشت. از سال ۱۳۷۱ همراه با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی در سمت ریاست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران به فعالیت پرداخت که تا آخر عمرش ادامه داشت. در طی این منصب مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی راه اندازی شد. پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی از مهمترین این مراکز بود که به سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و با مدیریت وی به فعالیت پرداخت.

در ادامه تصاویر این مراسم را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha