نخستین بیمارستان بحران کشور در یزد آماده بهره‌برداری شد
کد خبر: 4112905
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

نخستین بیمارستان بحران کشور در یزد آماده بهره‌برداری شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نخستین بیمارستان بحران کشور که از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به یزد بوده، بهسازی و بازسازی شده است.

نخستین بیمارستان بحران کشور در یزد آماده بهره‌برداری شدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا وفائی‌نسب، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نخستین بیمارستان بحران کشور که از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به یزد بوده، بهسازی و بازسازی شده است.

وفائی‌نسب اظهار کرد: زیربنای این بیمارستان چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه، دارای ۸۹ تخت عمومی، ۱۶ تخت ای سی یو، ۵ تخت post icu  و ۸ تخت Nicu مجهز و استاندارد است.

وی ادامه داد: برای بهسازی و بازسازی این بیمارستان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و هنوز پیمانکار ۴۰ میلیارد تومان طلب کار است و برای برقراری ارتباط این بیمارستان با بیمارستان شهید رهنمون یزد، ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: با بهسازی و بازسازی ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۱۷ تخت به ظرفیت بیمارستان اصلی اضافه خواهد شد که  بخش‌های چشم‌پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق  و بینی، نورولوژی، اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه بزرگسالان و نوزادان و اطفال را دارد و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین مزیت ساخت بیمارستان بحران در این مکان، جدا بودن آن از ساختمان اصلی است در عین حالی که همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به آن برساند.

یادآور می‌شود این بیمارستان، نخستین بیمارستان بحران کشور از طرح‌های ملی است که با افتتاح آن، می‌تواند کمک بزرگی به بخش درمان استان در زمینه‌های مختلف باشد.

انتهای پیام
captcha