معماری ایرانی ـ اسلامی در یزد احیا می‌شود
کد خبر: 4112999
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

معماری ایرانی ـ اسلامی در یزد احیا می‌شود

استاندار یزد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خانه‌هایی ویلایی نهضت ملی مسکن همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: در این طرح شهری جدید با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی احداث می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدمهران فاطمی، استاندار یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به احداث شهری جدید بر اساس معماری ایرانی ـ اسلامی گفت: تاکنون اقدامات زیادی در حوزه مسکن انجام شده و انواع و اقسام مدل‌ها به مرحله اجرا رسیده است که می‌توان به «مسکن مهر» به عنوان برجسته‌ترین این مدل‌ها اشاره کرد که در دولت نهم و دهم انجام شد.

وی ادامه داد: در همه این واحدهایی که ساخته شده، واقعاً نتوانسته‌ایم آن اصالت‌های معماری، هویتی و تاریخی را برجسته کنیم تا به عنوان اثر معماری فاخر جمهوری اسلامی ایران برای سده‌ها و قرن‌های بعد عنوان شود، امروز که این معماری در جامعه وجود دارد، برای چندین قرن گذشته است و مردم از آن بهره‌مند هستند.

فاطمی افزود: در این راستا و با توجه به اینکه ساخت حدود 25 هزار مسکن تنها در شهر یزد در دستور کار قرار دارد، و یکی از مؤلفه‌های بحث معماری ایرانی اسلامی این است که واحدها به صورت ویلایی احداث شود، بر اساس تصمیم شورای عالی معماری شهرسازی کشور، مقرر شد این طرح به‌صورت شهری جدید دنبال شود.

استاندار یزد گفت: در این راستا از نظرات متخصصان و مشاوران بهره‌مند شدیم و این طراحی مدنظر قرار گرفت و اکنون، همه مؤلفه‌ها و عناصر معماری ایرانی اسلامی را داراست، البته قبل از اینکه به مرحله نهایی برسد، با دعوت جمعی از کارشناسان و صاحب نظران به استانداری و در نشستی، مجدد و قبل از اینکه به مرحله اجرا برسد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

فاطمی تصریح کرد: عملیات اجرایی خانه‌های ویلایی نهضت ملی مسکن قرار است همزمان با سفر رئیس‌جمهور آغاز شود.

یادآور می‌شود؛ برای اولین‌بار در کشور و در استان یزد تصمیم بر ویلایی‌سازی طرح‌های نهضت ملی مسکن گرفته شد و هماهنگی‌های لازم برای تحقق آن به همت استاندار یزد صورت گرفت تا شهری جدید براساس معماری اسلامی ـ ایرانی و یزدی پیاده‌سازی شود که از تمام پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha