اولین جشنواره ملی «پرواز تا بی‌نهایت» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4113128
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

اولین جشنواره ملی «پرواز تا بی‌نهایت» در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری اولین جشنواره ملی، فرهنگی و ترویجی ایثار و شهادت با عنوان «پرواز تا بی‌نهایت» خبر داد.

ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مرضیه ذاکری، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران این اداره‌کل اظهار کرد: اولین جشنواره ملی، فرهنگی و ترویجی ایثار و شهادت با عنوان «پرواز تا بی‌نهایت» ویژه دانش‌آموزان، فرهنگیان مدارس شاهد سراسر کشور، دانش‌آموزان طرح پراکنده شاهد و ایثارگران فرهنگی، به میزبانی اداره امور شاهد و ایثارگران استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: شهدا برای تضمین و تحکیم ارزش‌ها، قرآن و نظام اسلامی، با نثار جان خود، جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با قدم در مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان، راه آنان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب، خانواده‌های شاهد، ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان وطن، مدافعان امنیت، مدافعان سلامت و سایر عزیزانی که سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی هستند، باید همیشه به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به وظیفه خطیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان به برگزاری جشنواره ملی «پرواز تا بی‌نهایت» با محوریت فرهنگ و هنر (ایثار و شهادت) برای دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس شاهد و ایثارگر، دانش‌آموزان طرح پراکنده شاهد و ایثارگران فرهنگی اقدام کرده است.

ذاکری بیان کرد: محورهای جشنواره شامل شهیدپژوهی (روایت‌پژوهی)، فیلم کوتاه، عکاسی، پادکست، هنرهای تجسمی، هنرهای آوایی، قصه‌گویی، داستان‌نویسی، کتاب‌خوانی، انشای ایثار و شهادت و خلاقیت و ایده است.

وی تأکید کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری است و آیین اختتامیه نیز ۲۲ اسفندماه مصادف با روز بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد. ضمن اینکه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://shad.ir/shahedisf در شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد) مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha