زمینه‌های ارتقای جایگاه معلمان در یزد فراهم شود
کد خبر: 4113199
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

زمینه‌های ارتقای جایگاه معلمان در یزد فراهم شود

استاندار یزد با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه مجموعه آموزش و پرورش استان و کرامت و منزلت معلمان گفت: همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های استان باید با تدوین پیوست آموزش و پرورش، وظیفه و رسالت خود نسبت به این مجموعه را به خوبی انجام دهند.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 18 دی‌ماه در نشست مشترک با جمعی از مدیران مدارس شهرستان یزد، مجموعه آموزش و پرورش را یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها و ادارات در سطح کشور و استان دانست و گفت: در وصف اهمیت و جایگاه مجموعه آموزش و پرورش همین بس که منابع انسانی که مهمترین ثروت کشور هستند، تحت تعلیم و تربیت جامعه فرهنگیان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: هزینه‌های امروز در حوزه آسیب‌های اجتماعی، نتیجه هزینه‌های انجام نشده در سال‌های گذشته در حوزه آموزش و پرورش است. نظام جمهوری اسلامی ایران تا جایی می‌تواند رشد کند که آموزش و پرورش ما رشد داشته باشد.

فاطمی با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه مجموعه آموزش و پرورش استان و کرامت و منزلت معلمان، افزود: همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های استان باید با تدوین پیوست آموزش و پرورش، وظیفه و رسالت خود نسبت به این مجموعه به خوبی انجام دهند.

وی در ادامه به لزوم انجام جراحی‌های بزرگ ساختاری در وزارت آموزش و پرورش اشاره و تبیین کرد: با توجه به اهمیت حوزه تعلیم و تربیت و تمرکز بر این بخش، معتقد هستم ضمن تشکیل سازمان اقتصادی مستقل جهت تسریع در پیشبرد امور این حوزه، باید تولیت انجام امور سخت افزاری به مجموعه‌ای دیگر محول شود.

استاندار یزد با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه آموزش و پرورش و امر نوسازی و ساخت مدارس و تأمین برخی هزینه‌های این حوزه، گفت: در این راستا در استان طرحی جهت ادای دِین مجموعه‌ها و افراد علاقه‌مند به آموزش و پرورش، در حال پیگیری است.

فاطمی با بیان اینکه وضعیت برخی مدارس استان، مناسب و در شأن دانش آموزان و معلمان نیست، اضافه کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیری با پیشرفت ۳۰ الی ۴۰ درصد به بالا تصویب شد و در دور دوم سفر نیز اعتباراتی از محل مولدسازی اموال جهت نو نوارسازی و ساخت مدارس جدید اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha