مطالبه دیرینه یزدی‌ها با سفر رئیس‌جمهور محقق می‌شود
کد خبر: 4113532
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

مطالبه دیرینه یزدی‌ها با سفر رئیس‌جمهور محقق می‌شود

استاندار یزد از تحقق مطالبه دیرینه «تأمین آب پایدار» مردم استان یزد با سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد و گفت: در جریان این سفر عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان یزد آغاز می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 19 دی‌ماه در نشست مشترک با جمعی از پیشکسوتان جهاد، شهادت و ایثار استان یزد، ظرفیت پیشکسوتان جهاد و شهادت استان را بی‌بدیل خواند و گفت: با توجه به ظرفیت بالای این قشر، بر طراحی مدلی جهت استفاده از این ظرفیت بزرگ در اداره استان تأکید کرده‌ام.  

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و وزرا به استان در صبح روز پنجشنبه، ۲۲ دی‌ماه اظهار کرد: در جریان این سفر عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان یزد که بزرگترین رویداد عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان و فصل مشترک مطالبات عموم مردم است، محقق می‌شود. 

فاطمی با بیان اینکه این خط آبی به طول بیش از ۷۳۰ کیلومتر و قطر دو متر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارد افزود: دولت برای اجرای این طرح در افق سه ساله تا سقف 150 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن را تمهید کرده است. 

استاندار یزد با اشاره به کسری 1800 لیتر بر ثانیه‌ای آب شرب در شهر یزد در زمان‌های اوج مصرف بیان کرد: بر اساس مطالعات هواشناسان و سناریوهای ۵۰ و ۱۰۰ ساله، کماکان روند افزایش دما و کاهش بارش در استان تدوام داشته و وضعیت موجود به مرور تشدید می‌شود.  

فاطمی افزود: نیاز به جیره‌بندی آب در صورت قطعی خط اول انتقال آب به مدت هشت ساعت، مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تأمین آب از منبع پایداری همچون دریا بود. 

وی با بیان اینکه آب مصرفی در استان کاملاً بهداشتی است، گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفی آب، سختی یا EC است که در حالت استاندارد باید کمتر از 900 باشد اما سختی آب یزد در محدوده 1400 تا 3500 است و این موضوع مسائلی را از لحاظ کیفیت آب به دنبال خواهد داشت.

استاندار یزد خط انتقال آب از دریا به استان یزد را هدیه دولت سیزدهم به یزدی‌ها دانست و از پیشکسوتان جهاد، شهادت و ایثار استان برای حضور در اجتماع مردمی در میدان امیرچقماق و استقبال از رئیس‌جمهور دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha