جشنواره «مشق مادر» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4113573
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

جشنواره «مشق مادر» در یزد برگزار می‌شود

در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بانوان خوشنویس یزدی همزمان با سراسر کشور در ستایش مقام بانوی دو عالم «مشق مادر» می‌نویسند.

جشنواره ملی بداهه‌نویسی «مشق مادر» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)، بانوان خوشنویس استان یزد همزمان با سراسر کشور با شرکت در نخستین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «مشق مادر» به صورت بداهه و زنده در رثای حضرت زهرا(س) آثار ارزشمندی را خوشنویسی ‌خواهند کرد.

این جشنواره در رشته‌های نستعلیق و شکسته‌نستعلیق شامل کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه(س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر برگزار می‌شود.

به گفته حسام سالکی، رئیس حوزه هنری استان یزد، این جشنواره به همت حوزه هنری استان قزوین و به میزبانی مراکز استانی حوزه‌های هنری سراسر کشور برگزار می‌شود و عباس مرادی دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و عضو شورای انجمن خوشنویسان استان دبیر برگزاری این رویداد در یزد است.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه رنگ مرکب، رنگ کاغذ، جنس کاغذ و انتخاب دانگ قلم اختیاری‌ است و هنرمند باید ابزار و لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشد، ادامه داد: فقط آثاری که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند پشت اثر چسبیده شده باشد در داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند. آثار تولیدی پس از پایان رویداد برای ارزیابی و داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

به گفته وی آثار برتر مسابقه بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس کشور، ششم بهمن‌ در آیین اختتامیه ویژه برنامه «مشق مادر» در قزوین معرفی و 15 هنرمند برتر از جایزه 50 میلیون ریالی و 100 هنرمند منتخب از جایزه نقدی پنج میلیون ریالی برخوردار خواهند شد.

یادآور می‌شود این رویداد هنری عصر روز جمعه، ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در «خانه خشت و رنگ» واقع در بافت تاریخی شهر یزد به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، کوچه خانه امام حسینی(ع) به طرف بوستان شاه‌ابوالقاسم، کوچه فرقانی، کوچه زیوری برگزار خواهد شد و بانوان خوشنویس یزدی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره می‌توانند با شماره 03536231400 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha