سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تقویت شود
کد خبر: 4113723
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تقویت شود

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان با تأکید بر لزوم تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، گفت: فعالیت‌های مشترک علمی، پژوهشی، تحقیقاتی بین حوزه و دانشگاه‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی، گسترش یابد.

علی نظری رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست تبادل دیدگاه و ارتقای راهکارها برای تقویت فعالیت‌های دبیرخانه استانی وحدت حوزه و دانشگاه امروز، ۲۰ دی‌ماه در اتاق نشست‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد.

علی نظری، رئیس سامان بسیج اساتید لرستان و رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، گفت: بایستی ساز و کارهای وحدت حوزه و دانشگاه بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و سند اسلامی‌ شدن دانشگاه‌ها، تقویت شوند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در راستای وحدت علم و دین است، افزود: فعالیت‌های مشترک علمی، پژوهشی، تحقیقاتی بین حوزه و دانشگاه‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی، گسترش یابد.

نظری با بیان اینکه پژوهش‌ها و تحقیقات مشترک بین حوزه و دانشگاه، باید جامعه‌محور باشند و بتوانند در رفع مشکلات و چالش‌های کشور و جامعه، کارا و اثربخش باشند، اضافه کرد: در انعکاس فعالیت‌های مشترک استانی حوزه و دانشگاه، بایستی از ظرفیت رسانه‌ها، به‌ویژه صدا و سیما، بهره‌گیری شود.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست، گفت: تالار گفت‌وگوی بین حوزویان و دانشگاهیان، براساس رویکرد کلان ابلاغی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در استان لرستان نیز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چه‌قدر ساز و کارها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه تقویت شوند به نفع هر دو طرف و جامعه است، تصریح کرد: فعالیت‌ها و امکانات دبیرخانه استانی وحدت حوزه و دانشگاه تقویت شود.

حجت‌الاسلام هادی گراوند، مسئول دبیرخانه استانی وحدت حوزه و دانشگاه، در این نشست، پیشنهاد داد که امکانات و زیرساخت‌های فیزیکی و انسانی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه تقویت شوند تا کمبودهای این دبیرخانه، رفع شود.

وی از ایجاد تالار گفت‌وگوی بین حوزه و دانشگاه در استان لرستان خبر داد و افزود: برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در سطح استانی، کارگروه‌های مختلف مشترک تخصصی بین حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان، تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha