سبک زندگی فاطمی راه رسیدن به حیات طیبه است
کد خبر: 4114184
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹

سبک زندگی فاطمی راه رسیدن به حیات طیبه است

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س)، نوع ارتباط با همسر و فرزندان، عبادت‌های خالصانه و روابط اجتماعی حضرت همگی نشان از الگوسازی تمام عیار حیات طیبه برای دوستداران اهل بیت(ع) است.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسمعین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت رسول(ص) فرمودند «انی سمیت ابنتی فاطمه لأن الله عزوجل فطمها و فطم من أحبها من النار؛ نام دخترم را فاطمه(س) گذاشتم؛ زیرا خداوند فاطمه(س) و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است».

وی تصریح کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) که سیده زنان عالمین است، همواره در راه تکامل دین خاتم‌الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) به عنوان حلقه وصل رسالت و امامت قرار گرفت و این وجود با عظمت در دفاع از ولایت حجت را بر همگان تمام کرد.

سامانیان اظهار کرد: با نازل شدن سوره مبارکه کوثر که حضرت فاطمه(س) را خیر کثیر می‌داند بدین معناست که همگان از وجودشان بهره‌مند خواهند شد و تا ابد از این نور بهره خواهیم برد. نوری که هرگز خاموش نخواهد شد و هر روز با آشکار شدن این شخصیت گرانقدر، تمایل به پیروی از فرامین ایشان بیشتر می‌شود؛ فرامین ویژه‌ای که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

زینت زندگی حضرت زهرا(س)

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: وقتی به زندگی بانوی دو عالم می‌نگریم از بدو تولد تا ازدواج و بعد از ازدواج در تربیت فرزندان و در نهایت تا قبل از لحظه شهادت، به وضوح می‌توان زیبایی زندگی را دریافت که وقتی تاج بندگی به شخصی رسید چگونه زندگی او را زینت می‌دهد.

وی با اشاره به فرازهایی از سبک زندگی حضرت زهرا(س) گفت: وقتی دختر رسول خدا به عنوان اسوه برای شیعیان معرفی می‌شود یعنی در لحظه به لحظه زندگی ایشان درس‌هایی برای تمام کسانی که علاقه‌مند به راه ولایت هستند، وجود دارد. سبک زندگی حضرت زهرا(س)، نوع ارتباط با همسر و فرزندان، عبادت‌های خالصانه و روابط اجتماعی حضرت همگی نشان از الگوسازی تمام عیار حیات طیبه برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

نخستین الگوی جهاد تبیین 

سامانیان با بیان اینکه قدرت تبیین حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از مظلومیت مولای متقیان علی‌بن ابیطالب(ع) به عنوان نخستین الگوی جهاد تبیین که امروزه در دفاع از ولایت به آن نیاز جدی داریم، باید مورد پژوهش جدی قرار بگیرد، گفت: جوانان ما کتبی که در خصوص سیره حضرت نوشته شده است را باید دنبال کنند و با مطالعه الگوهای رفتاری ایشان به اصول ناب بندگی توجه کنند و یاد بگیرند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه کتب ارزشمند اساتیدی همچون مرحوم دکتر شهیدی می‌تواند به شناخت دقیق‌تر جوانان در این عرصه کمک کند، گفت: امروزه نه تنها دختران و زنان ما بلکه مردان ما باید در عرصه دفاع از حق با بیان خود، با قلم خود و با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند بکوشند و چیزی کم نگذارند.

سامانیان در پایان ضمن تبریک این ایام سعید به مادران عزیز و بانوان ارزشمند مسلمان در اقصی نقاط دنیا، ابراز امیدواری کرد: در دامان این مادران نسلی تربیت شوند که ظهور حضرت مهدی(عج) را با معرفت و توانمندی خود همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha