بازسازی انقلابی در بخش‌های مدیریتی کشور انجام شود
کد خبر: 4114272
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

بازسازی انقلابی در بخش‌های مدیریتی کشور انجام شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دولت نیازمند بازسازی انقلابی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی است، گفت: مدیریت‌ها باید بر ریل انقلاب حرکت کنند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۲۳ دی‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از پذیرش اصول و عقاید دینی، مهم‌ترین وظیفه انسان، کسب تقوا است.

وی با بیان اینکه پس از آن که انسان به وحدانیت خدا و رسالت نبی مکرم اسلام شهادت داد، کسب تقوا مهم‌ترین وظیفه است چرا که تقوا صفتی است که سبب می‌شود، انسان واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کند، گفت: تمام تلاش ما باید کسب تقوا به عنوان توشه آخرت باشد.

شاهرخی با بیان اینکه تمام عبادات، ازجمله عبادات مالی، حضور در نماز جماعت و جمعه، پرداخت انفاق‌های واجب و مستحب برای کسب تقوا است، خاطرنشان کرد: در آیه ۱۳۱ سوره نساء آمده است که تمام کتب آسمانی، انسان را سفارش به تقوای الهی کرده است کمااینکه در بیانی از مولای متقیان نیز آمده است، بهترین راهی که سبب سعادت و پیروزی انسان می‌شود، با تقوا به دست می‌آید پس اگر کسی در پی عاقبت بخیری است باید به دنبال کسب تقوا باشد.

رویش‌ها و ریزش‌ها در جامعه اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای به مرور زمان دچار تغییر در باور‌ها، رفتار و استفاده می‌شود، اظهار کرد: گاهی تغییرات اعتقادی و رفتاری، در جهت رشد اجتماع و گاهی سبب آسیب‌‌های اجتماعی می‌شود کمااینکه امروز در جامعه اسلامی نیز رویش‌ها و ریزش‌ها را مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه دین سبب استفاده صحیح از ابزارها و اختراعات و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: سبک زندگی ما باید روی کانون خانواده متمرکز شود چراکه بستر سبک زندگی اسلامی در لایه‌ها و سطوح جامعه، در بستر خانواده فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از نگاه قرآن کریم، راز اصلی و هدف تشکیل خانواده، حکمت‌هایی است که در آن وجود دارد، اضافه کرد: آرامش روانی، از حکمت‌های تشکیل خانواده است تا خانواده‌‌ها با اخلاق حسنه با هم برخورد کرده و مناسبات آنان بر پایه دین باشد.

شاهرخی با بیان اینکه از نظر قرآن مرد و زمن مکمل هم هستند و نیاز دارند همدیگر را کامل کنند، افزود: زن و مرد بدون هم ناقص هستند و در کنار همدیگر کامل می‌شوند لذا باید به دنبال رفع نیازهای جسمی و هم نیازهای عاطفی و روحی بود این در حالی است که خانواده کانون مودت است و مودت سبب مصونیت خانواده از تزلزل، آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ۲۶ دی‌ماه روز فرار طاغوت و رهایی ملت ایران از دست استبداد و استکبار است که باید خدا را به شکرانه آن سپاس گفت.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به ۲۶ دی‌ماه سالروز شهادت فدائیان اسلام از جمله شهید سیدنواب موسوی که در سال ۱۳۳۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اظهار کرد: آرمان فدائیان اسلام، برپایی حکومت اسلامی بود گرچه برپایی این نظام را ندیدند امام مجاهدت آنان سبب پیروزی انقلاب شد.

تأسی به سیره فاطمی

وی یکی از القاب حضرت زهرا(س) را صدیقه طاهره یا برترین زن صدیق دانست و با بیان اینکه صدیق کسی است که اعمال، اندیشه‌ها، عمل و رفتار یکسان دارد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بانویی است که پدر او رهبر انقلابی جهانی است که باید تا برپایی روز قیامت پابرجا باشد.

شاهرخی با بیان اینکه دخت نبی مکرم اسلام در مجاهدت و تلاش به حدی رسید که به او لقب ام‌ابیها دادند، اظهار کرد: در مدت کوتاهی نبی مکرم اسلام دو شخصیت بزرگ یعنی خدیجه و ابوطالب را از دست داد و در این دوران محنت بود که حضرت زهرا(س) با جسم کوچکش، تسلی بخش پدر بود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دختران با پدران رابطه صمیمانه داشته و از پدران و مادران دوری نکنند بلکه به آنان نزدیک شوند چراکه که ارتباط صمیمانه با پدر و مادر سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، رمز یا زهرا(س) کلید موفقیت بود و در جنگ ترکیبی نیز با تأسی به سیره فاطمی، می‌توان پیروز و فاتح میدان بود.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت دو دسته قابل تقدیر و اقدامات نیازمند تغییرات اساسی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا، برقراری و ارتباط موثر با همسایگان، به ثمر رسیدن برخی طرح‌های بزرگ، شروع اقدام ملی ساخت مسکن و توسعه بیمه رایگان از اقدامات قابل تقدیر دولت سیزدهم است.

شاهرخی با بیان اینکه در کنار اقدامات قابل تقدیر باید به معیشت مردم توجه شود تا اقدامات کمرنگ جلوه داده نشود، گفت: برخی طرح‌های سفر رئیس‌جمهور هنوز به سرانجام نرسیده است از طرفی ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید بر توجه ویژه به اشتغال لرستان داشته ولی این ویژه بودن در حوزه اشتغال، هنوز عملی نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اقدامات نیازمند اصلاح در دولت سیزدهم، گفت: ضعف نظارت بر بازار خودرو، مسکن و سکه نیازمند تغییر اساسی است کمااینکه بازسازی انقلابی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی به وجود بیاید و مدیریت‌ها باید بر ریل انقلاب حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha