اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی به اندیشکده نیاز دارد
کد خبر: 4114275
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی به اندیشکده نیاز دارد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برای اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی نیازمند اندیشکده فرهنگی هستیم تا مشکلات موجود را شناسایی کند و راهکارهای لطیف فرهنگی را ارائه دهد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 23 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان یک انسان کامل از جانب خدا حجت الهی شناخته می‌شود و انسان‌های کامل از جمله این بانوی بزرگوار مرجعیت‌های گوناگونی پیدا می‌کنند. این مرجعیت در امور فردی، اجتماعی، خانوادگی، فکری و فرهنگی وجود دارد که حضرت زهرا به عنوان انسان کامل و یک حجت الهی دارای همه این ابعاد هستند.

مدرسی بر شناسایی بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، فناوری، خدمت‌رسانی، فرزندآوری، تربیتی و همسرداری تأکید کرد و افزود: این بانوان باید به شکل الگوی شاخص معرفی شوند و لذا می‌طلبید در چنین روزی و در طول این هفته، بانوان شاخص اسلامی و ایمانی در عرصه‌های مختلف معرفی و تجلیل شوند که متأسفانه کمرنگ بود هرچند هنوز هم دیر نشده است و امیدواریم این موضوع در استان یزد به عنوان الگو انجام شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: در این سفر عملیات اجرایی پروژه‌های عظیم آبرسانی و طرح‌های صنعتی و معدنی آغاز شد و خوشبختانه مردم استان نیز استقبال پرشوری را رقم زدند و از مسئولان درخواست پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات مردم و همچنین پاسخگویی به نامه‌های مردمی را داریم.

وی حل مشکل مسکن را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه قشر جوان دانست و افزود: معیشت نیز مسئله‌ای جدی در کنار امور فرهنگی و اجتماعی است و رئیس جمهور محترم بر همه این موارد تأکید داشتند.

مدرسی با اشاره به اینکه برای اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی نیازمند اندیشکده فرهنگی هستیم گفت: این اقدام می‌تواند مشکلات موجود را شناسایی کند و هم اینکه راهکارهای لطیف فرهنگی را ارائه دهد.

وی با تقدیر از سفر رئیس جمهور محترم و هیئت دولت به استان یزد بیان کرد: درخواست داریم به معیشت مردم که در رأس امور دولت است، بیشتر توجه کنند و بذل عنایت داشته باشند و در این زمینه به درخواست‌های مردمی رسیدگی شود.

مدرسی ادامه داد: مطالبات رئیس جمهور هم از مسئولان این بود که پروژه انتقال آب از نظر زمانی کوتاه‌تر شود و همچنین توصیه جدی بر این موضوع که مدیرانی که برای همراهی با برنامه‌های دولت توانمندی ندارند، کنار بروند چرا که امروز به کار تحولی نیازمند هستیم و لذا کارشناسان و مدیرانی که روحیه تحولی ندارند کنار روند تا مسیر برای تحول با نیروها و مدیرانی توانمند فراهم شود.

انتهای پیام
captcha