جهاد تبیین راهکار مقابله با اقدامات توهین‌آمیز غرب است
کد خبر: 4114284
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

جهاد تبیین راهکار مقابله با اقدامات توهین‌آمیز غرب است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: راهکار مقابله با تفکر غربی و توهین به جایگاه پیامبران و مقدسات مذهبی، جهاد تبیین مورد تأکید رهبری است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۲۳ دی ماه در نماز جمعه بیرجند با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: متأسفانه ما سبک زندگی فاطمی را نشناخته و همان مقدار را نیز که شناخته نتوانستیم به آن عمل کنیم.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) پیشرفته ترین و زیرک ترین بانوی عالم است چراکه به دنیا به عنوان مزرعه آخرت می‌نگرد و خدمت‌رسانی به مردم را ضروری می‌داند؛ زندگی فاطمی به معنای زندگی است که بتواند فرزندانی چون امام حسین(ع) تربیت کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه زندگی فاطمی به معنای استفاده درست از نعمات خداوند است، بیان کرد: خداوند در آیه ۱۵ سوره احقاف می‌فرماید: و ما انسان را به احسان در حق پدر و مادر خود سفارش کردیم، که مادر با رنج و زحمت بار حمل او کشید و باز با درد و مشقّت وضع حمل نمود و سی ماه تمام مدت حمل و شیرخواری او بود تا وقتی که طفل به حد رشد رسید و آدمی چهل ساله گشت و عقل و کمال یافت آن گاه سزد که عرض کند: بار خدایا، مرا بر نعمتی که به من و پدر و مادر من عطا فرمودی شکر بیاموز و به کار شایسته‌ای که رضا و خشنودی تو در آن است موفق دار و فرزندان مرا صالح گردان، من به درگاه تو باز آمدم و از تسلیمان فرمان تو شدم؛ توجه به این آیه وظیفه ما را نسبت به پدر و مادر نشان می‌دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، ادامه داد: انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی پایان داد؛ در حالی که در کارنامه عملکرد شاه آمده است که در آن زمان مراکز فساد از تعداد کتابخانه‌ها بیشتر بود.

مشرفی از محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات مذهبی، بیان کرد: افرادی امروز حرف از آزادی بیان می‌زنند که دانشمند و فیلسوف مشهور فرانسوی را به قتل رساندند و اکنون توهین و جسارت به مقدسات مذهبی را آزادی بیان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات توهین آمیز آنان به جایگاه پیامبران و مقدسات مذهبی لکه ننگی برای آنهاست، افزود: راهکار مقابله با این نوع تفکر همان جهاد تبیین مورد تاکید رهبری است و باید غرب را برای جامعه توصیف کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: باید آمادگی خود را در مقابل اقدامات دشمنان حفظ کرده و با رفع ضعف‌ها در تبلیغات و جهاد تبیین، اقدامات بزرگ و تحولی انجام دهیم.

در پایان نماز جمعه، مردم اقدامات توهین آمیز غرب را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha