مسئولان برای محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم کوشا باشند
کد خبر: 4114352
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

مسئولان برای محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم کوشا باشند

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هم‌اکنون مشکلات اقتصادی و تورم افسارگسیخته در جامعه وجود دارد و مردم را درگیر کرده و بنابراین مسئولان باید به جد در راستای اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم کوشا باشند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ۲۳ دی، در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به هتاکی نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات اظهار کرد: بی‌تردید ماهیت این نشریه بر توهین به مقدسات و شخصیت‌های مذهبی همانند حضرت مریم(س)، رهبر مسیحیان، پیامبر اسلام(ص) و این بار نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا نهاده شده است.

وی تصریح کرد: این نشریه فرانسوی از سالیان متمادی قلب مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند و همزمان با آن نیز نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی دست به توهین زد و بنابراین منشأ تمامی این جسارت‌ها، اسرائیل غاصب است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید توهین به اقوام و ادیان و مقدسات دینی توسط آنان نشانه روحیه نفرت‌طلبی و نژادپرستی رژیم جنایتکار صهیونیستی است که فساد اخلاقی در قلب آنها لانه کرده و ماهیت آنها ابتذال فکری است.

وی با اشاره به اینکه این هتاکی‌ها با دستور استکبار جهانی انجام شده و این حرکت ناجوانمردانه محکوم است بیان کرد: بی‌تردید اهانت و توهین به مقدسات مذهبی و دینی هیچ خللی را در اراده ملت‌های آزاده ایجاد نمی‌کند و آنان در ادامه مسیر تلاش می‌کنند که با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد تأکید کرد: با توجه به این هتاکی‌ها، مسئولان کشورمان و وزارت امور خارجه باید پیگیری این موضوع از طریق دادگاه‌های بین‌المللی باشند و اجازه توهین به مقدسات دینی و به رهبر معظم انقلاب اسلامی را ندهند.

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و همچنین تولد امام خمینی(ره) اظهار داشت: مادر به عنوان اسطوره نجات‌بخش بشری است و پیامبر اکرم(ص) نیز به احترام والدین تأکید کرده و همچنین فرموده که بهشت زیر پای مادران است.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه خطبه‌ها نیز گفت: از مهمترین دلایل خداشناسی، روح و قلب انسان است و انسان باید خدا را در عمق وجود خود احساس کند و از سوی دیگر باید خدا را شناخته و سپس به محضر الهی استغفار کند.

وی در ادامه نیز به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون مشکلات اقتصادی و تورم افسارگسیخته در جامعه وجود دارد و مردم را درگیر کرده و بنابراین مسئولان باید به جد در راستای اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم کوشا باشند.

انتهای پیام
captcha