اخذ مجوز گردشگری سلامت برای 220 بیمارستان در کشور
کد خبر: 4114371
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
عین‌اللهی خبر داد:

اخذ مجوز گردشگری سلامت برای 220 بیمارستان در کشور

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه گردشگری سلامت گفت: اکنون 220 بیمارستان در کشور مجوز گردشگری سلامت را اخذ کرده‌اند و می‌توانند گردشگران خارجی را برای درمان پذیرش کنند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از یزد، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 23 دی‌ماه در حاشیه سفر به شهرستان خاتم، یکی از نقاط قوت وزارت بهداشت را کمک خیران سلامت عنوان کرد و گفت: در سال گذشته خیران  هزار و 500 میلیارد تومان در کشور در حوزه سلامت کمک کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ کشوری دولت به تنهایی از عهده تأمین هزینه‌های حوزه سلامت بر نمی‌آید، تصریح کرد: برای ارتقای نظام سلامت در کشور باید از ظرفیت خیران و اقشار مختلف مردم استفاده کنیم و انتظار داریم که بیش از این به حوزه سلامت کمک کنند و دست یاری به سمت همه خیران دراز می‌کنیم.

وزیر بهداشت همچنین به توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 220 بیمارستان در کشور مجوز گردشگری سلامت را اخذ کرده‌اند و می‌توانند گردشگران خارجی را برای درمان پذیرش کنند.

عین‌اللهی افزود : استان یزد در زمینه گردشگری وضعیت مناسبی را داراست و با توجه به این که یزد تمامی رشته‌های تخصصی در سطح بالا را داراست، امیدواریم با تبلیغات، مجدد شاهد رونق گردشگری سلامت در این استان باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در جهان تأکید کرد: تصور پایان یافتن کرونا اشتباه است و حتماً افرادی که 6 ماه از زمان تزریق واکسن آنها  گذشته است، برای تزریق دز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

عین‌اللهی با اشاره به موجودی کافی واکسن در مراکز واکسیناسیون کشور توصیه کرد: بیماران قلبی عروقی، دیابتی، فشار خون، سالمندان، بیماران نقص ایمنی واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی با اشاره به بستری پنج بیمار در بخش کرونا بیمارستان آیت‌الله خاتمی خاتم گفت: متأسفانه دوره واکسیناسیون این افراد تکمیل نبود و تنها راه در امان ماندن از موج جدید کرونا  واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

انتهای پیام
captcha