خدمت‌رسانی 53 کاروان سلامت در مناطق محروم البرز
کد خبر: 4114471
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

خدمت‌رسانی 53 کاروان سلامت در مناطق محروم البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: ۵۳ کاروان سلامت هلال احمر امسال در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

هلال احمر

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی هلال احمر البرز، محمد باقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اظهار کرد: ۵۳ کاروان سلامت هلال احمر امسال در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

وی افزود: با اعزام این کاروان‌ها برای ۱۰ هزار و ۲۴ نفر در خانه‌های هلال این استان خدمات غربالگری، تست فشارخون و تست قند خون انجام شده است.

این مسئول گفت: طرح پنجره‌های امید با عناوین حامیان سلامت و کرامت یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده به منظور رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی با مشارکت خیرین است که امسال ۱۱ هزار و ۵۴۳ نفر از اقشار آسیب‌پذیر خدمات حمایتی درمانی ویژه و بسته‌های معیشتی دریافت کردند.

خلفی افزود: در طرح ارمغان مهر سال جاری نیز هلال احمر استان البرز به یک هزارو ۵۳۰ دانش‌آموز نیازمند اقلام آموزشی اهدا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: امسال نیز تعدادی تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شد که در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت خانه‌های هلال پرداخت و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب‌آوری، توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه‌های هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: امسال نیز یک هزارو ۷۳۱ نفر از همیاران امدادی با هدف تقویت بخش امداد و نجات استان آموزش ها امدادی و کمک های اولیه را فرا گرفتند.
خلفی با اشاره گسترش چتر فعالیت‌های امدادی در استان البرز گفت: امسال نیز خانه‌های هلال فعالیت خود را در زمینه‌های آموزشی، امدادی، فرهنگی، حمایتی و امثال آن در شعب کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس، اشتهارد و طالقان آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: خانه‌های هلال به عنوان پل ارتباطی بین هلال احمر و محرومان نقش موثری در محرومیت زدایی از مناطق کم‌برخوردار دارند.

وی بیان کرد : با تاسیس خانه‌های هلال به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عضوگیری برای فعالیت‌های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات، ایجاد بسترهای تاب‌آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال به شمارمی رود.

وی بیان کرد: اکنون بیش از هفت هزار داوطلب در ۹۶ خانه هلال استان البرز با هلال احمر همکاری دارند و در مواقع نیاز به مردم خدمات‌رسانی می کنند.

انتهای پیام
captcha