سیره فاطمی نجات‌دهنده راه بشریت است
کد خبر: 4114688
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
امام جمعه مشگین‌شهر:

سیره فاطمی نجات‌دهنده راه بشریت است

حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار گفت: تمام فضائل و کمالاتی که برای یک زن در نظر گرفته شده است در حضرت زهرا(س) تجلی یافته و سیره‌ زندگی بانو نجات‌دهنده راه بشریت است.

امام جمعه مشگین شهربه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، ۲۴ دی‌ماه در آیین گرامیداشت روز زن که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تمام فضائل و کمالاتی که برای یک زن متصور است در حضرت زهرا(س) به نحو احسنت تجلی یافته و سیره‌ این بانوی مکرم از زوایای مختلف از جمله ایمان، عفاف و تربیت فرزند، نجات‌دهنده بشریت است.

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) منحصر در وجود مادی و دنیوی نبود، بلکه سیره‌ آن حضرت در بردارنده‌ مکتب انسان‌سازی برای تمام اعصار و نسل‌هاست.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر تکامل شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را مبتنی بر سیره‌ نبی اکرم(ص) دانست و ادامه داد: حضرت زهرا(س) با الهام گرفتن از کردار نبوی، شبیه‌ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) بودند و همواره مورد تکریم نبی مکرم اسلام قرار می‌گرفتند. ملقب‌ شدن بانوی دو عالم به «ام ابیها» از طرف پیامبر(ص)، نشان از ارتباط و اتصال روحی این دو معصوم دارد.

حجت‌الاسلام‌ باوقار با تأکید بر الگو قرار دادن سیره‌ فاطمی، بیان کرد: حضرت صدیقه‌ کبری(س) حجت خدا برای ائمه معصومین(ع) بودند و امامان شیعه مادرشان را الگوی عملی و رفتاری خود قرار می‌دادند.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) در شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: توجه و تأسی به ابعاد شخصیتی و فرهنگ رفتاری حضرت زهرا(س)، معتبرترین سند سعادت اخروی است.

انتهای پیام
captcha