دهه فجر فرصتی مناسبت برای جهاد تبیین است
کد خبر: 4114698
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
معاون استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد:

دهه فجر فرصتی مناسبت برای جهاد تبیین است

سیدجواد هاشمی‌مهر گفت: دهه فجر زمان مناسب برای جهاد تبیین است و این دهه را غنیمت بشماریم و کارهای بزرگ انجام شده را بیان کنیم.

نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمدبه گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد، روز گذشته، 24 دی‌ماه در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن ویژه برگزار شود، اظهار کرد: مدیران جهادی در دولت جهادی سیزدهم در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی پای کار باشند و آنچه در طول این چهار دهه عمر انقلاب اسلامی به‌دست آمده برای نسل‌هایی که آشنایی کمتری با آن دوران دارند، مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در نتیجه غفلت ما توانست کارها و برنامه‌هایی انجام دهد و نتیجه برنامه‌های دشمن حضور برخی از جوانان و نوجوانان در کف خیابان و ایجاد اغتشاش بود، افزود: برای بیان خدمات نظام غفلت کردیم و میدان را به دشمن دادیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سال 57 روح تازه در کالبد سایر کشورهای مسلمان ایجاد کرد و موجب تقویت اعتماد به نفس آنها شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی همه ملت‌های جهان را زنده کرد و سبب احیای اسلام سیاسی شد. انقلاب اسلامی سال 57 ملت ایران موجب گسترش مطالعات اسلام‌شناسی به جای شرق‌شناسی شد.

هاشمی‌مهر با تأکید بر اینکه گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر بر موضوع جهاد تبیین تأکید فراوانی دارند که دهه فجر زمان مناسبی است تا در قالب جهاد تبیین نقش و اهداف جمهوری اسلامی برای جوانان بیان شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه یکی از حوزه‌هایی که طی سال‌های اخیر به آن کمتر پرداخته شده، دهه فجر است، اظهار کرد: دهه فجر چندین سال قبل با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شد، اما طی سال‌های اخیر جشن‌های دهه فجر رنگ و بوی گذشته را ندارد و نتیجه این شده که جوانان ما چندان شناختی نسبت به دهه فجر و انقلاب اسلامی ندارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه اصناف و بازاران نقش بارزی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، بر ایجاد روشنگری توسط جامعه رسانه‌ای استان تأکید کرد و گفت: کمیته‌های 24گانه ستاد دهه فجر در استان تشکیل شده که توصیه می‌کنیم برنامه‌های واحدی توسط این کمیته‌ها اجرا و از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند.

هاشمی‌مهر با تأکید بر اینکه تلاش شود تا دهه فجر امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، تصریح کرد: لیست پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی حوزه عمرانی و اقتصادی و میزان تأثیرگذاری این پروژه‌ها در توسعه استان به‌خوبی در اختیار اصحاب رسانه قرار داده شود تا به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با اشاره به همزمانی برنامه‌های دهه فجر با ماه پرخیر و برکت رجب و سالروز میلاد امام علی(ع)، یادآور شد: جشن‌های میلاد حضرت امیر(ع) و میلاد امام جواد(ع) در قالب جشن‌هایی دهه فجر برگزار شود.

انتهای پیام
captcha