بانوان فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 4114725
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

بانوان فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان تجلیل شدند

مراسم تجلیل از بانوان فعال در عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان و بانوان فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شب گذشته برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، سیدفائزه موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، شب گذشته، ۲۴ دی در مراسم روز زن و تجلیل از بانوان فعال فرهنگ و هنر و ۱۰ تن از بانوان فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی، لطیف‌ترین و پرقدرتمندترین مجموعه‌ای است که در اعتلای جامعه نقش‌آفرین است، گفت: اگر در جامعه‌ای فرهنگ و هنر کمرنگ شود آن جامعه به سمت افول می‌رود و ممکن است جامعه از ضربه‌ای که از این غفلت می‌خورد آگاه نباشد ولی در بلندمدت آثار آن را خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بستر مساعدی برای فرهنگ و هنر متعالی در جامعه فراهم ساخته است، گفت: انقلاب اسلامی بیشترین ارزش را به فضای فرهنگی و هنری داده و این به برکت انقلاب اسلامی است ولی به دلیل خصومتی که دشمنان با اصل این نظام دارند، اجازه نمی‌دهد این ظرفیت‌ها جلوه کند.

این مسئول با اشاره به اینکه مباحث دینی و قرآنی در این فضا مغفول مانده‌اند تأکید کرد و گفت: هنر شیوه مناسبی برای بیان دقیق از مسائلی است که باید به آن بپردازیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با یادآوری اینکه هنر ابزار مناسبی برای نشان دادن محتوای انقلاب اسلامی است، گفت: هنر زمانی ارزشمند است که محتوایی را به واسطه آن هنر ارائه کند و همین دلیل خصومت دشمن با ما است.

این مسئول افزود: رشد افراد در مجموعه‌هایی که کار ارزشی در حوزه‌های فرهنگی و دینی انجام می‌دهد اتفاق می‌افتد و همین موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه بانوان در عرصه فرهنگی و هنری موفق‌تر هستند، تصریح کرد: زنان در مسائل تربیتی که در فطرت زنان جای گرفته است و حضورشان در مجموعه‌های تربیتی و آموزشی پررنگ‌تر و تأثیرگذارتر است، می‌توانند گوهر انسانی را بالاخص در حوزه‌های مرتبط با موضوعات فرهنگی و هنری نشر دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه فرهنگ مغفول مانده است، گفت: تاریخ نشان می‌دهد زمانی که زن جایگاه واقعی خود را در آن عرصه پیدا کند، می‌تواند پیشرو باشد که نمونه آن را در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس شاهد بودیم.

این مسئول گفت: زمانی‌که زن گوهر واقعی خود را بشناسد و آن را درعرصه‌های مختلف زنده کنند در مسیر رشد قرار گرفته و الگوپذیری زن از حضرت فاطمه زهرا(س) در این‌صورت معنا پیدا خواهد کرد.

در پایان این مراسم از بانوان موفق و فعال در عرصه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه و بانوان فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha