انتقاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه از تخصیص بودجه فرهنگی غیرمتمرکز
کد خبر: 4114802
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

انتقاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه از تخصیص بودجه فرهنگی غیرمتمرکز

محمد وحیدی گفت: قرار بود امسال، بودجه فرهنگی به‌صورت متمرکز باشد، اما متأسفانه این موضوع لحاظ نشده که نتیجه تخصیص بودجه فرهنگی غیرمتمرکز را در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامیمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: اولین بار است که برنامه پنج ساله و هفت ساله بسته می‌شود. سازمان برنامه و بودجه باید برای مردم توضیح شفاف و جدی داشته باشد که آیا این برنامه مبتنی بر برنامه دولت قبل است یا دولت فعلی.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه در عملکرد تبصره ۱۴ مغایرت‌های جدی وجود دارد، افزود: اعتبارات که در تبصره ۱۴ پیش‌بینی شده در فصل‌های زیربنایی مانند حوزه آموزش و پرورش پرداخت نشده که این بودجه را به بخش بودجه عمومی انتقال دادیم که اصلا دیده نیز نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درآمد نفتی به گفته وزیر نفت محقق شده است، تصریح کرد: عملکرد سازمان برنامه و بودجه در سفرهای دولت مشخص نیست و تاکنون کمتر از ۲۰ درصد تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور را داشتیم که در این موضوع باید به مردم پاسخگو باشیم.

عضو کمیسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفته می‌شود در موضوع آرد مشکل حل شده است، تأکید کرد: اگر مشکلات آرد حل شده پس چرا شاهده صف‌های شلوغ نانوایی‌ها در استان‌های مختلف هستیم. 

وحیدی با تأکید بر اینکه قرار بود در بودجه امسال بودجه فرهنگی به‎صورت متمرکز لحاظ شود، تصریح کرد: این بودجه باز هم به صورت غیر متمرکز مشخص شده و ما نیز نتیجه بودجه فرهنگی غیرمتمرکز را در اتفاقات اخیر در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: با توجه به این موضوع در حال حاضر هشت استان نسبت به سال قبل کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات را داشته است و با این شرایط چگونه می‌خواهیم از اولویت‌های اصلی کشور دفاع کنیم.

انتهای پیام
captcha