بانوان جهاددانشگاهی استان یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4114910
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

بانوان جهاددانشگاهی استان یزد تجلیل شدند

مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سازمان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار و از بانوان این سازمان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

بانوان جهاددانشگاهی استان یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سازمان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار و از بانوان این سازمان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم گفت: قطعاً نامگذاری ولادت حضرت زهرای مرضیه(س) به عنوان روز زن صرفاً به دلیل زن بودن آنحضرت اتفاق نیفتاده بلکه به دلیل صدیقه بودن، مرضیه بودن و سایر ویژگی‌ها و خصلت‌های برازنده‌ی آنحضرت است.

وی افزود: این روز بهانه‌ای برای الگو گرفتن و حرکت کردن در مسیر الگوبرداری از صفات عالیه و ویژگی‌های حضرت زهرا(س)‌ برای کسب جایگاه‌های متعالی در زندگی است.

دهقانی در ادامه نقش زنان در جامعه را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: قطعاً نقش زنان شاغل در خانه و خانواده به مراتب دشوارتر از مسئولیت آنان در فعالیت شغلی آنهاست.

رئیس جهاددانشگاهی یزد در پایان این حرکت کردن را لازمه فعالیت در جهاددانشگاهی خواند و گفت: سازمان نباید در وضعیت فعلی باقی بماند لذا باید به سمت تعالی حرکت کرد و در این مسیر باید مرد و زن دست در دست هم برای تحقق این مهم تلاش کنند.

مائده دهقانی، مشاور امور بانوان سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم گفت: نقش بانوان در جامعه بسیار حساس و اثرگذار است، آنقدر احساس که طبق نظریه‌هایی که وجود دارد عنوان می‌شود، زمینه‌های ارثی هرچه باشد فرد تحت تأثیر تربیت در مسیری قرار می‌گیرد که وی را به قله کوه‌های مرتفع یا به دامنه تپه‌ها و یا به میان گل‌ولای و منجلاب می‌کشاند.

وی ادامه داد: همه بر اهمیت این موضوع واقف هستیم خواه مادر باشیم و فرزندی داشته باشیم، خواه دختر یک خانواده باشیم و خواهر و برادر داشته باشیم یا به نوعی نقشی که ما می‌توانیم در یک کانون گرم خانواده یا اجتماع داشته باشیم که اهمیت نقش مادر یک زندگی شاد را رقم می‌زند.

دهقانی افزود: برای تأمین نیازهای معنوی، روحی و عاطفی انسان و یا برای رسیدن به آرامش واقعی و سکون نیاز به توجه به خانواده است، و این آرامش رقم نمی‌خورد مگر با داشتن زندگی سرشار از شادی، بدون دغدغه و بدون استرس و لذا یکی از محیط‌هایی که همه ما در طول روز تقریباً هشت ساعت در آن مشغول به فعالیت هستیم، محیط کار است و مطمئناً این محیط یکی از مؤثرترین عوامل در آرامش و شادی کانون گرم خانواده است چرا که یک سوم شبانه روز را در آن به سر می‌بریم لذا حمایت‌ها و کم کردن استرس می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشد. هر چند رفتارهایی که خود بانوان در کنار یکدیگر می‌توانند رقم زنند قطعاً موثر خواهد بود.

مشاور بانوان سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه الفبای حقوق خانواده بر پایه محبت پایه ریزی شده و نقش آفرین هستی، زن را نقش‌آفرین تاریخ آفریده است بیان کرد: زن کانون هستی و پایگاه مهرورزی و عشق به خانواده است، مرکز آموزش صفا، صمیمیت، ایثار و عطوفت به همگان است. هم اینک در جمع ما مادرانی هستند که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و با تأکید ریاست محترم یادبودی به این بانوان که در کنار وظیفه اجتماعی به جایگاه مادری هم نائل شده‌اند، تقدیم خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش مؤثر بانوان و مادران در حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، تلاش کردیم به جای اهدای لوح، در کنار هدیه‌ای گلدان گل و بذر به بانوان سازمان اهدا شود.

سخنرانی استاد آبائی در خصوص الگوی زن هزاره سوم، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای در وصف مادر و تجلیل از برگزیدگان، تأکید بر نقش مادران در موضوع فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و برش کیکی به مناسبت روز زن، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha