اجلاسیه شهدای «اطلاعات و عملیات» استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4115564
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

اجلاسیه شهدای «اطلاعات و عملیات» استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه استان 70 شهید اطلاعات و عملیات دارد، از برگزاری اجلاسیه شهدای این حوزه در دهه مبارک فجر خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، عصر روز گذشته، 27 دی، در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان، اظهار کرد: دفاع مقدس صحنه بروز افتخارات، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین‌المللی است؛ چراکه دستاوردهای دفاع مقدس برخاسته از روح ایمان و وحدت ملت ایران بود که در سایه هدایت‌های امام خمینی(ره) رقم خورد و این مقطع ارزشمند، الگویی درخشان و کارآمد برای همه نسل‌هاست.

وی با اشاره به نامگذاری روز نهم بهمن ماه به عنوان سالروز گرامیداشت شهدای اطلاعات و عملیات سپاه، بیان کرد: سالروز شهادت حسن باقری که از نخبگان دفاع مقدس محسوب می‌شود، فرصتی مناسب برای معرفی و تبیین نقش و سیره شهدای اطلاعات عملیات سپاه است.

کریمی با اشاره به نقش مهم اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس گفت: اگر رزمندگان اطلاعات و عملیات نبودند هیچ ماموریتی شکل نمی‌گرفت و بسیاری از موفقیت‌ها مرهون مجاهدت رزمندگان و شهدای اطلاعات و عملیات است. عملکرد رزمندگان و شهدای این حوزه همچون نگینی در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد؛ لذا وظیفه داریم این رشادت‌ها را به نسل امروز منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه جهاد تبیین رویکرد تمام فعالیت های کنگره شهداست، ادامه داد: در راستای گرامیداشت شهدای اطلاعات و عملیات سپاه و تبیین نقش رزمندگان این حوزه، اجلاسیه شهدای اطلاعات و عملیات استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر با رویکرد الگوسازی برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه در گام اول کنگره شهدای استان مرکزی ۱۸ اجلاسیه تخصصی با رویکرد تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس برگزار شد، گفت: در گام دوم تاکنون ۲ اجلاسیه «طلاب و روحانیون» و «سنگر سازان بی‌سنگر» برگزار شده و برگزاری اجلاسیه‌های تخصصی ادامه دارد.

وی در پایان گفت: بیش از ۷۰ شهید در استان مرکزی در اطلاعات و عملیات نقش‌آفرینی کردند و شهدای شاخصی در این راستا تقدیم انقلاب شده و بیش از ۹۵ درصد از اطلاعات و زندگینامه این عزیزان به برکت کنگره شهدای استان جمع‌آوری شده و قطعا این اجلاسیه اطلاعات و اسناد را تکمیل‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha