هنر تبیین را در برنامه‌های دهه فجر به‌کار گیریم
کد خبر: 4115661
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
ملک‌مکان:

هنر تبیین را در برنامه‌های دهه فجر به‌کار گیریم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری برنامه‌های دهه فجر این است که با گذشت زمان اشاره‌ای به دستاوردهای انقلاب شود که بهترین راه، مقایسه قبل و بعد از انقلاب است، گفت: این ایام فرصتی است تا با هنر تبیین در ارائه برنامه‌ها شاهد تاثیرگذاری در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 28 دی‌ماه در نشست کمیته تخصصی اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر استان که به میزبانی صدا و سیما برگزار شد، دهه فجر را جشن انقلاب دانست که طی سال‌های متمادی در تمام نقاط اعم از شهر و روستا برگزار شده است.

وی با یادآوری اینکه هر حکومتی آغاز فعالیت خود را همه ساله جشن می‌گیرد، افزود: امسال چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم که مطابق روال هر سال برنامه‌ریزی‌های متنوعی در ابعاد مختلف برای آن انجام می‌شود.

ملک‌مکان از تشکیل 25 کمیته تخصصی ذیل ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس خبر داد و گفت: بعد از برگزاری جلسات هم‌اندیشی، سیاست‌ها و برنامه‌های قابل اجرا به مسئولان کمیته‌ها ابلاغ شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه هر دستگاهی در ایام دهه فجر یکسری برنامه‌هایی را اجرا خواهد کرد، افزود: یکی از اهداف برگزاری برنامه‌های دهه فجر این است که با گذشت زمان اشاره‌ای به دستاوردهای انقلاب شود که بهترین راه، مقایسه قبل و بعد از انقلاب است، لذا این ایام فرصتی است تا با هنر تبیین در ارائه برنامه‌ها، شاهد تاثیرگذاری در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه یکسری مشکلات و نقطه ضعف‌هایی در جامعه وجود داد که به آن بسیار پرداخته می‌شود و حتی برای آن بزرگنمایی هم می‌شود، گفت: این‌ها در حالی است که خدمات و دستاوردها تبیین نشده است.

ملک‌مکان تصریح کرد: گاهی یک مشکل کوچک آنچنان فضاسازی می‌شود که همه خدمات نادیده گرفته می‌شود در حالی که اسلام، دین متوازن است و باید در همه موارد متعادل رفتار کرد از جمله پرداختن به مشکلات و دستاوردها.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، بخشی از این جهاد را متوجه نخبگان و رسانه‌ها دانست و گفت: در این ایام نخبگان و رسانه‌ها جهاد تبیین را مدنظر قرار دهند و مراقب باشند که جای ظالم و مظلوم عوض نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرای برنامه‌های دهه فجر به صورت جشن تأکید کرد و گفت: معمولاً به برنامه‌های عزاداری خوب پرداخته می‌شود اما کمتر به مسائل شاد در ایام و مناسبت‌های شاد پرداخته‌ایم.

ملک‌مکان با بیان اینکه به دلیل استرس‌هایی که طی ماه‌های اخیر به مردم وارد شده است، مردم نیاز به روحیه شاد دارند لذا این مسئله را در اجرای جشن انقلاب باید در نظر بگیریم، افزود: به جز جشن‌های عمومی هر نهادی در محیط ادارای خود جشن‌هایی برگزار کند.

وی اظهار کرد: تاریخ انقلاب و حوادث قبل از انقلاب و ظلم و ستم قبل از انقلاب به ویژه برای نسلی که آن را درک نکرده‌اند به صورت هنرمندانه بیان شود که بخشی از آن به رسانه‌ها باز می‌گردد.

ملک‌مکان با بیان اینکه یکسری مشکلاتی که معمولا به چشم می‌آید مثل معیشت باید علت یابی شوند، گفت: دو برنامه محوری و کلیدی همانند سال‌های گذشته از جمله ۱۲ بهمن و ٢٢ بهمن که اوج همه شادی‌ها و نشاط و به نوعی رفراندوم سالانه مردم در صحنه و اعلام حمایت از نظام و تداوم نظام و انقلاب است، امسال هم خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان از راه‌اندازی بانک ایده‌پردازی برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی به ویژه دهه فجر و برای برگزار کردن جشن‌ها خبر داد.

انتهای پیام
captcha