دو محصول دانش‌بنیان جهاددانشگاهی سمنان تجاری‌سازی می‌شوند
کد خبر: 4115721
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

دو محصول دانش‌بنیان جهاددانشگاهی سمنان تجاری‌سازی می‌شوند

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از تجاری سازی دو محصول دانش بنیان این نهاد در سال جاری خبر داد.

دو محصول دانش‌بنیان جهاددانشگاهی سمنان تجاری‌سازی می‌شوند

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، ظهر روز گذشته ۲۸ دی ، در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که با حضور نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه انجام شد گفت: جهاددانشگاهی استان درسال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با اولویت‌دهی به طرح‌های دانش‌بنیان، چندین طرح را به طور همزمان اجرایی کرده است.

وی با اشاره به استعدادهای جوان و نخبه گفت: این نهاد انقلابی با جذب و آموزش نیروهای نخبه و خلاق به حفظ و آموزش استعدادهای جوان پرداخته و زمینه را برای اجرای پروژه‌های آنان بیش از پیش فراهم می‌کند.

منصفی‌راد از ایجاد مرکز نوآوری بهینه‌سازی عملکرد اقتصادی گوسفندان ایران و اصلاح نژاد گوسفند سنگسری به عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرای این نهاد خبر داد و افزود: احیای نژاد سنگسری به عنوان یک نژاد بومی و مقاوم به زیست‌بوم استان می‌تواند به رونق بیش از پیش دامداری در این استان که همواره یکی از قطب های تولید دام سبک بوده کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از تجاری‌سازی محصول دانش‌بنیان کود معدنی آهسته‌رهش و یک مالچ معدنی سازگار با محیط زیست با هدف کمک به تثبیت ریزگردها به عنوان دو طرح دانش‌بنیان استان نام برد و گفت: نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

به گفته وی؛ با تداوم حمایت‌های مسوولان از جهاددانشگاهی استان، این دو محصول دانش‌بنیان در آینده بسیار نزدیک و در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان و همزمان با افتتاح مرکز اصلاح به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان، رونمایی شوند.

وی بر لزوم حمایت بیشتر از طرحهای جهاددانشگاهی استان تاکید کرد و افزود: حمایت مالی و معنوی از این پروژه‌ها و کمک به تجاری‌سازی آنها می‌تواند علاوه بر آورده مالی و رفع نیازهای کشور به تقویت انگیزه در نیروهای خلاق و اشتغال‌آفرین در استان کمک کند.

منصفی‌راد با اشاره به اهمیت جوان‌سازی جمعیت به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری پرداخت و افزود: در همین ارتباط تجهیز تخصصی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های مسوولان استانی و مسوولان جهاددانشگاهی کشور از طرح‌های جهاددانشگاهی استان متذکر شد: انتظار می‌رود که معاونت علمی رئیس‌جمهوری با حمایت مالی از پروژه‌های در حال اجرا به فرآیند شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان در استان کمک کند.

دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار گفت: بعد از بررسی فنی و کارشناسی و طی بازدید معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، منابع لازم به طرح‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی تخصیص داده‌ خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به مزیتهای دانشگاهی، صنعتی، معدنی،کشاورزی و دامپروری سمنان اظهار کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های خوب دانش‌بنیان در سمنان، در حال حاضر محتواسازی، تقویت اقتصاد و تولید ثروت ضروری است و معاونت علمی آمادگی دارد از حوزه دانش‌بنیان سمنان حمایت جدی بعمل آورد.

وی قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب مجلس را قانونی پیشرو و مترقی برشمرد و افزود: کشورهایی که چنین قوانین حمایتی از طرح‌های دانش‌بنیان دارند، انگشت شمارند.

دهقانی ادامه داد: بی‌تردید با حمایت‌های مقام معظم رهبری حوزه دانش‌بنیان در کشور با تحول اساسی همراه خواهد بود که در این راستا ما وظیفه داریم تاثیرات زیرساختهای دانش بنیان در عرصه اقتصاد و تولید ثروت ملی را برای مردم ملموس کنیم.

یادآور می‌شود این نشست با هماهنگی‌های عباس گلرو نماینده پرتلاش سمنان، مهدیشهر و سرخه و به منظور پیگیری پروژه‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه انتخابیه، با حضور تعدادی از مسئولان استانی این حوزه و از جمله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان، حقیقی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و منصفی‌راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha