آرمان‌های انقلاب به درستی تبیین شود
کد خبر: 4115797
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

آرمان‌های انقلاب به درستی تبیین شود

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی در دنیا بسیار مظلوم است و باید برای معرفی انقلاب اسلامی برنامه داشت و آرمان‌های انقلاب را به درستی به دنیا معرفی کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، در جلسه ستاد دهه فجر با بیان اینکه  سوء تدبیر در امور مختلف بسیار نگران کننده است، اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی صحیح و سوء تدبیر و بدون برنامه کار کردن یک آفت بزرگ است.

وی افزود: از انقلاب اسلامی بیش از 40 سال گذشته و دشمن در این زمان همواره تلاش کرد تا انقلاب و اهداف و اساس آن را به دست فراموشی بسپارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امام راحل اهداف امام حسین (ع) را زنده نگه داشت، تصریح کرد: هدف نهضت حسینی و پیاده کردن آن در کشور از مواردی است که دشمن بسیار از آن واهمه دارد و مبارزات آنها بر این اساس است که دین و اسلام واقعی را از بین ببرند.

وی افزود: در آشوب‌های اخیر دین‌زدایی، حرمت‌زدایی، ادب‌زدایی و .... دیده می‌شد و نشان داد که هدف دشمن تنها دین است و با هنجارشکنی و زیرپا گذاشتن اصول اساسی تلاش دارد اسلام را به پایین بکشد.

ناصری ادامه داد: فراموشی امام راحل و شخصیت امام خمینی (ره) یکی از دلایلی است که باعث شد این هنجارشکنی‌ها رخ دهد و باید در دهه فجر تلاش شود امام خمینی (ره) و اهداف انقلاب زنده شود و دوباره آرمان‌های امام راحل و شهدا بیان شود.

وی با بیان اینکه اهداف الهی، اهداف عالی امام حسین (ع) و اهداف انقلاب نیاز به تبیین دارد، عنوان کرد: برخی از دانش آموزان و دانشجویان به دلیل تحت تأثیر فضای مجازی، نسبت به انقلاب و اهداف آن درک درستی ندارند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه وزارت امورخارجه در معرفی انقلاب به سایر کشورها نیز اقدام ویژه‌ای انجام نداده، گفت: انقلاب اسلامی در سراسر دنیا بسیار مظلوم است و باید برای معرفی انقلاب اسلامی برنامه داشت و آرمان‌های انقلاب را به درستی به دنیا معرفی کرد.

وی افزود: باید با نشریه‌های مختلف، کتاب، آموزش و پرورش و یا در فضای مجازی نسبت به بیان ویژگی‌ها و اهداف انقلاب اسلامی به مردم اقدام شود.

ناصری بیان کرد: صحبت های امام راحل و مقام معظم رهبری در امتداد یکدیگر هستند و باید صحبت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را به درستی انتقال داد؛ دشمن سعی داشت انقلاب را نابود کند اما همانطور که دیده شد محاسباتشان غلط بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید سعی کنیم در تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها به ویژه در برنامه‌های ایام الله دهه فجر، اهداف و شخصیت امام راحل را زنده کنیم تا انقلاب اسلامی زنده بماند.

حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در انتقال پیام انقلاب بیان کرد: رسانه‌ها اگر در این ایام اقدامی در راستای اطلاع رسانی برنامه‌های دهه فجر انجام می‌دهند در واقع در مسیر ترویج، اعتلا و اشاعه معارف الهی و اسلامی و شیعی حرکت کرده اند.

انتهای پیام
captcha