مجوز فعالیت ۶ مؤسسه قرآنی در یزد صادر شد
کد خبر: 4116034
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

مجوز فعالیت ۶ مؤسسه قرآنی در یزد صادر شد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از صدور مجوز فعالیت برای ۶ مؤسسه قرآنی خبر داد و گفت: همچنین ۵ مورد تقاضای تأسیس مؤسسه در مرحله موافقت اصولی است.

حسین دشتی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد یزدحسین دشتی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت اخذ مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی گفت: امسال 6 مؤسسه قرآنی جدید مجوز فعالیت دریافت کردند و چهار مؤسسه هم پروانه فعالیت خود را تمدید کردند. همچنین پنج مورد تقاضای تأسیس مؤسسه در مرحله موافقت اصولی است که متقاضیان باید روند را پیگیری کنند تا به مرحله اخذ پروانه فعالیت برسند.

وی در خصوص شرایط لازم برای اخذ مجوز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اظهار کرد:  در مرحله اول برای تأسیس مؤسسه قرآنی باید حداقل سه نفر متقاضی یک مؤسسه و دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا سطح دو حوزه باشند. همچنین از سوابق قرآنی یا حتی‌المقدور مدرک مرتبط با قرآن برخوردار باشند.

دشتی ادامه داد: متقاضیان در سامانه مراکز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت‌نام کرده و مدارک آنها بارگذاری می‌شود. در مراحل بعدی، مصاحبه و تأییدیه تهران و ثبت شرکت‌ها انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های قرآنی به همت این نهاد گفت: امسال دوره‌های آموزش تربیت‌مربی صحیفه سجادیه کودک را با حضور ۱۲۵ نفر شرکت‌کننده برگزار کردیم. همچنین دوره آموزشی تربیت‌مربی بُشری با همکاری معاونت قرآن و عترت با شرکت ۱۱۵ نفر در میبد برگزار شد.

دشتی برگزاری دوره آموزشی روخوانی، روانخوانی و تجوید با حضور 120 نفر در مردادماه امسال، دوره آموزشی کار با سامانه حمد برای مدیران و مؤسسات قرآنی در آبان ماه را از دیگر دوره‌ها ویژه مؤسسات ذکر کرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: قصد داریم مسابقه‌ای برای کودکان ۴ تا ۷ سال از صحیفه سجادیه برگزار کنیم که به زودی فراخوان آن اعلام می‌شود و اختتامیه مسابقات را هم در اسفندماه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha