اعلام ویژه‌برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر اصفهان
کد خبر: 4116088
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

اعلام ویژه‌برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر اصفهان

کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان به‌منظور هماهنگی و هم‌افزایی در اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر خبر داد.

دهه فجر انقلاب اسلامی

احمد زینلی، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به برگزاری نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر سال به‌منظور گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، ابلاغیه‌ها و احکامی برای کمیته‌های گوناگون صادر می‌کند که مسئولیت کمیته قرآن با سازمان تبلیغات اسلامی است. این کمیته نیز در استان‌ها و شهرستان‌های هر استان تشکیل می‌شود و برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت دهه فجر اعلام، جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی می‌شود و برای اجرای برنامه‌های شاخص، هم‌افزایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر اصفهان در روزهای اخیر با حضور نمایندگان ادارت کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ورزش و جوانان، شهرداری اصفهان، بسیج سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج)، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ارتش، نیروی انتظامی و حوزه علمیه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در این نشست طبق اعلام دستگاه‌ها، مقرر شد در همه 44 دارالقرآن متعلق به آموزش و پرورش، محفل انس با قرآن برگزار شود. همچنین برگزاری 313 محفل انس با قرآن در مدارس و تجلیل از نخبگان قرآنی آموزش و پرورش نیز از سوی این اداره‌کل پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: مرحله مقدماتی بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن بسیج نیز همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، حمایت از محافل قرآنی در مساجد به‌مناسبت دهه فجر در دستورکار بسیج سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) قرار دارد. اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برگزاری محافل انس با قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه را پیش‌بینی کرده که شاخص‌ترین این محافل در حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

زینلی بیان کرد: برنامه شاخصی که از سوی شهرداری اصفهان با مشارکت سایر دستگاه‌ها اجرا می‌شود، یک جشن بزرگ قرآنی است که «مثل پدرم» نام دارد و همزمان با ولادت حضرت علی(ع) با حضور قرآن‌آموزان مراکز حفظ قرآن ضمن تحصیل و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود. «قاصدک» نیز عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که شهرداری با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی در هشت مدرسه اصفهان برگزار می‌کند و شامل اجرای بازی‌های قرآنی در حیاط مدارس است.

وی تصریح کرد: سایر دستگاه‌ها در حال جمع‌بندی نهایی برنامه‌های خود هستند و مقرر شد نشست دیگری به‌منظور تقسیم کار میان دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های مشارکتی برگزار شود.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha